♥ Stick!

Inte för att ja bryr mig va folk tycker om mig. Men börjar bli mäkta irriterad på när folk tror dom vet varför jag gör saker och att dom känner mig mer än mig själv. HA! säger jag bara. Folk påstår att jag knullar runt och att jag inte vuxit upp bara för att jag råkar lyssna på dansbandsmusik. Okej nu ska vi reda ut det här.. Om vi räknar 1 år bakåt så har jag tex bara haft sex 4 ggr. 4 ggr på ett år tycker jag inte är att "knulla runt".. Jag är singel och raggar jag upp nån som jag sen klickar ihop med och vi hamnar i säng så äre för att vi attraheras av varann osv. Och one-night-stands har väl varenda människa haft! Och 4 st på ett år är fanimej inte mycket!! Jag söker inte nån jävla uppmärksamhet genom att göra de som vissa tror. Utan jag gör de för att jag vill. Vem jag är med ska andra ge blanka fan i. Jag kanske berättar de för mina närmaste vänner som jag vet jag kan prata med. Men har ju även fått upp ögonen för vilka det är tydligen så om ni inte hör nå mer av mig om sånt så fatta piken att jag inte tänker berätta nått mer heller för de går tydligen inte att lita på er.

Jag gillar dansband ja? Är man omogen för det? Bara för att det är min passion och jag kanske pratar om det mycket så är ja inte besatt och jag är inte omogen. Jag går hellre ut på dans, dansar lr lyssnar på musiken än att hänga på ett nerspytt utehak nere på stan där de dräller av fulla fjortisar och gammelgubbar som tror dom är sexiga fast dom har långt stripigt hår och ölmage. Fy fan heller. Jag går ut på dans för att ibland dansa och att lyssna på musiken live. Jag är ingen hejjare på att dansa men hittar jag nån som är duktig på att föra så tar jag mig en svängom. Jag älskar musiken och den får mig att bli glad och slappna av. Glömma allt tråkigt som hänt den senaste tiden för ett tag.

Och tydligen så ska bollen alltid ligga hos mig. Aldrig hos nån annan. En fd polade vela inte ha nå relation me mig längre för att "jag inte hörde av mig".. nähe.. äre bara jag som ska göra de eller? Nä precis. Ska de funka ska de ligga på bådas villkor. Båda ska sköta jobbet att få relationen att funka. Lägg inte över allt ansvar på en person. Du måste kunna ta bollen och sparka tebax den du oxå. Finns det ingen där för att ta emot den så kommer det aldrig funka ändå. Vi hade tydligen inte hörts på flera månader och jag "utnyttjade" bara han när jag skulle ner på nån dans tydligen. Jaha.. dom helger/veckor ja hört av mig och frågat om han velat hitta på nått å fått "nä ja har inte tid" tebax då? Räknas inte det? Flåt om ja hörde av mig just när du va upptagen då men jag va iaf villig att jobba på relationen. Men eftersom han visade att han va så pass omogen att ge upp efter minsta lilla farthinder så känner ja att ja inte heller vill jobba på det. Ja orkar inte.

Men skulle jag själv ge upp bara för att ja inte hört från nån på ett tag så skulle ja fan ha hälften så lite vänner som jag har. Men jag anser inte att man slutat vart vänner bara för att man inte hörts på ett tag. Folk mår dåligt, folk har ett liv me andra människor oxå, jobb och annat att göra. De kanske inte funkar jämt men jag anser inte att vi inte är vänner längre bara för det. Jag har en vän nere i Kalmar som jag inte alls pratar mycket me längre. Men jag tycker fortfarande jättemycket om henne och jag hoppas att hon anser vi är vänner fortfarande för ja vill gärna hälsa på henne nångång! Tex.. men är man villig att ge upp så lätt som han gjorde så är inte ja heller intresserad av nå relation med han. Vill inte få skit för att de bara är jag som gör fel. Är minsann inge fel på andra änden, nej då.. där är allt perfekt! *suck* .. folk allvarligt! Ibland blir ja så trött på vissa.

Jag hoppas att de finns vänner där ute som är mognare än han faktiskt. Som anser sig vara min vän fast vi kanske inte hörs varje vecka precis. Eftersom dom flesta vet att jag inte mår så jättebra så tror ja dom flesta förstår varför ja kanske inte hinner höra av mig till alla varje dag.. Men passar de inte hur jag lever och allt sånt så stick då. Det är ingen som tvingar er att vara kvar här. Jag vill att mina vänner ska acceptera mig för den jag är då jag accepterar andra som dom är. Inga fördommar å bakprat här inte. Få mig inte att ändra mig, för ja kommer alltid vara samma människa. Så de ni får de får ni me hull och hår. Inget mer, inget mindre.

Jag är jag.. lev med det.


Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Hummern

se mina kommentar på facebook :)

2009-05-16 @ 20:24:22
Detta är skrivet av: Mikkis

Som ja skrev på Facebook så ser ja INGA fel me ditt sätt att leva, men de e ju som sagt va för att ja lever de ganska så likadant ;) Jag blir alltid lika förvånad oxå när nån kallar en för omogen eller så för att man lyssnar på dansband, ja som trodde de kallades för mogenmusik... hmmmmm. Sen va fasiken e de för farligt att gå på dans o njuta av livet medans man kan???

2009-05-17 @ 01:40:31
Adress: http://musse83.blogg.se/
Detta är skrivet av: Karin

Jag hoppas du tycker osm jag, att vi är vänner! =) ÄVen fast (som du skriver) inte hörs av ofta...:) Du kommer ju alltid vara "min" stina, oavsett ;)

KRAMAR

2009-05-17 @ 20:32:35
Adress: http://storkbarn.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback