♥ PMS dag

Jag är bergsäker på att mensen kommer nångång i helgen. Men tror PMSen kommit redan nu. Jag är ruskigt sugen på choklad och tokirriterad på allt som rör sig. Allra mest saker som jag annars tycker är väldigt töntiga, jobbiga lr bara helt sjukt ointressanta.

Vad jag inte förstår är varför jag inte får uttrycka mig som jag vill i min egen blogg. Att folk hela tiden ska ta och kritisera det. Jag kritiserar inte andra va dom skriver i sin blogg? Låter folk skriva de dom vill. Äre nått jag inte gillar går ja bara därifrån.

Som de där me hästtjejerna. So what? Jag har aldrig gillat dom riktigt 100 för det är nått speciellt me tjejer som håller på med hästar. Ja så äre! Jag hade mer än halva klassen me hästbrudar dom första 7 åren i skolan och ja avskydde varenda en. Alla va så gryyyymt irriterande me sitt allt jävla tjat om alla dessa hästar i stallet. De va hästar hit och hästar dit. Alla ja träffat på har nått gemensamt å alltid är det samma saker som alla andra. Och jag går helt enkelt inte ihop med det. De har jag aldrig gjort och tyvärr inget jag kan lära mig leva med. De funkar inte helt enkelt. Acceptera det.

Visst håll på me va ni vill, men ni behöver kanske inte dela de me just mig om de gäller hästar. För ja förstår mig inte på de och känner inte för att lära mig de heller. Den enda häst jag kunna acceptera va min häst ja fick av min morbror när jag va 8. Nån annan har jag inte gillat speciellt mycket. Inte ens min morbrors andra hästar. Live with it! Okej??

Vissa kan inte med att ja lyssnar på viss musik. Men strunta i de då? Ja bryr mig inte va ni tycker men om ni har en speciell åsikt så blir ja inte förbannad för det. Jag bara avskyr när folk antar saker. Bara för att jag lyssnar på dansband så är de HEEEELT omöjligt att ja ens kan lyssna på annan musik :O VA?! Va säääger du? Äre förbjudet att lyssna på Green Day och Metallica om ja lyssnar på Arvingarna? :O :O :O Nämen guuuud! De visste ja inte om! Shit.. Ja måste genast hjärntvätta mig själv.. suck.. fattar inte folk nånting? Men men. Ska ja behöva va svarthårig, sminka mig i massa svart, me nitar, döskallar, piercings i ansikte osv för att folk ens ska kunna tänka sig att ja lyssnar på hårdrock? Och lika vare förut, när ja va yngre och hade just svart hår å allt de där, minus piercingsen.. Då vare tvärtom. Då kunde inte folk fatta hur jag lyssna på Arvingarna bara för att ja klädde mig som en rocker. Vadå äre kläderna som gör musiksmaken lr?

Ja vet..Gå in här och läs (om ni orkar??) så kan ja visa er dom grupper och artister som jag lyssnar på och visa er att min musiksmak är jävligt blandad. Så om ni ska klaga så kan ni väl klaga på att ja lyssnar på Robert Broberg och tex Euskefeurat oxå. Om ni ens vet vilka det är? Lr varför inte tex Shirley Clamp och Gwen Stefani? Lr kanske Nightwish och Backstreet boys?? Ja skiter väl i va de är för genre på musiken så länge den går att lyssna på. Strunt samma va musiken har för status i andras ögon. Så länge ja gillar den så lyssnar ja på den så får väl andra tycka va dom vill?

Vill ni ha mig får ni ta hela paketet och allt som hör till. Dvs åsikter, musiksmak, humörändringar, svordommar, klädstil, shoppingberoende, danser, konserter, konstig familj och ärlighet. Kan ni inte ta mig för den jag är så äre bara å vandra vidare för ja vill inte ha nå vänner som inte kan acceptera mig för den jag är. Så passar de inte, där är dörren. Bara att börja vandra. Jag tänker inte stoppa er. Och folk som inte känner mig. Va ger er för rätt att kritisera en människa ni inte känner?? De förstår jag inte. Åsikter får ni gärna ha, men kom inte och kritisera mitt liv om hur jag lever det på nått sätt.

Jag kommer fortsätta tömma mitt hjärta i den här bloggen för det behöver jag. Det här är mitt sätt att inte gå under. Så om ni är här inne och läser så får ni acceptera att de står saker ni kanske inte gillar. Som ja kommer kommentera och ha åsikter om. Och jag tycker vissa saker och de får ni leva med. Ni kasnke inte gillar det men ni får fanimej acceptera att jag tycker så. Okej? Jag kommer fortsätta ha en motkommentar på alla som behöver en. Så ja kommer fortsätta skriva av mig och svara på ev kommentarer. Bara så ni vet....


Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Emelie Karlsson

Jag håller verkligen med dig om det som du skrev. man kan väll få skriva vad man vill i sin blogg. det är ju det som bloggar är till för ungefär.

så jag håller verkligen med dig

2009-05-27 @ 14:23:43
Adress: http://emeemd.blogg.se/
Detta är skrivet av: Heℓℓe

men du ska inte behöva försvara dej!

precis som du säger, du skriver det du vill.

men folk reagerar, de gör dom ju.

de finns alltid folk med olika åsikter, alltid nån som ska hacka på den som inte tkr likadant, blablabla...

det är världen vi lever i och det suger delvis rätt hårt.

speciellt när man stöter på folk som inte kan argumentera.



Sen är det oxå så att du säger att man ska "ta hela paketet" när man är vän med dej, men de lixom behövs inte alltid.

Det är bara att bortse från dom sidor man inte gillar, man behöver inte snacka om det.

men "vänner" som försöker förändra en är bara bullshit.



Acceptera.

Det är det enda ord som behövs.

Man behöver inte tycka lika, man kan tycka raka motsatsen.

men accepterar man de så kan livet gå vidare.

2009-05-27 @ 14:29:46
Adress: http://helenluu.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback