♥ Pillerlös

Ni som läst min viktblogg vet att ja börjat äta tabletter. Men ni vet oxå va som hände när jag börja med dom. De va meningen att ja skulle må bättre utav de här men de blev totalt tvärtom. Psyket blev värre än vanligt och jag våga inte gå utanför huset. Jag våga inte chansa på att gå iväg utifall ja blev tvungen att springa på toa. Jag vågar inte chansa på att äta nått och kanske bli tvungen att duscha av mig igen.. Nej ja vågar inte.. Det är inge kul. Ja fick panik.

Dietisten sa att ja kommer kunna äta vad som helst bara i mindre mängder. De stämmer inte! Ja kan inte ens äta en varmkorv utan att kuta på toa! Så skare inte va! Jag vill ha samma möjligheter som alla andra. Jag vill kunna hänga me en polare ner på kiosken och köpa mjukglass en varm sommardag. Jag vill kunna gå ut och käka me mina vänner en helg. Jag vill kunna gå promenader utan att ha springavstånd till närmaste toalett. Vill kunna åka ner på semestern i sthlm utan att behöva se mig runt efter en toalett. Vill kunna gå på grönan och kanske ta en sockervadd lr popcorn utan å tänka på att de kommer ut i flytande form en halvtimme senare.  Jag vill ha möjligheterna att kunna göra sånt. Men de behöver inte betyda att ja ska pressa i mig allt ja kan för de! Men ja vill fortfarande ha möjligheten att göra de. Som det är nu kan jag inte ens äta en varmkorv utan att springa på dass. Nej jag har inte tillräckligt starkt psyke för att klara det.

Jag kommer dock fortfarande gå hos dietisten och nästa gång snacka med henne om de ev finns nå andra piller som inte är lika hemska lr om vi ska skita i pillerna totalt och bara följa ett hyffsat matschema som gör att ja går ner i vikt ihop med motion.

Jag ger inte upp. Men jag vill inte må dåligt av ett par piller. Jag vill må bra under min viktnedgång. Jag vill inte må psykiskt dåligt och känna mig fängslad i mitt eget hus. De går bara inte...

Så nu kommer ja försöka på mitt eget vis. Mindre portioner, 3 mål om dan + 2-3 mellanmål och försöka komma ut och gå en gång om dan. Åtminstonde nån gång i veckan till en början. Har gjort de i några dagar nu så de borde inte va nå problem och fortsätta på det. Dock pillerlös. Jag vågar inte..


Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: ♥ Nina ♥

Ring dietisten på en gång istället för att bara avbryta på egen vilja. Prata med henne. Förklara! Du ska prova reductil istället!

2009-05-20 @ 07:48:56
Adress: http://snostjarna.blogg.se/
Detta är skrivet av: Jossan

Tabletterna är till för att hjälpa dig, inte sabba för dig. Håller med Nina om att du ska ringa dietisten och kolla vad hon tycker :)

2009-05-21 @ 23:16:13
Adress: http://blondmensmart.blogspot.com

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback