♥ ESC 2009 final


Grattis till mitt "moderland" (min släkt härstammar från Norge för dom som inte visste det) Norge som vann ESC ikväll!! :)

Låten Fairytale är min absoluta favoritlåt i hela ESC. Jag älskar allt som har med fioler, goth, fantasy, celtic musik att göra och den här låten är absolut influerad av det stuket. Njuter varje sekund av den fantastiska musiken. Alexander är inte dum på att sjunga heller och efter några tittningar inte heller så jätteful. Rätt söt faktiskt. Kan tänka mig han får många brudar efter sig hemma i norge efter årets Melodi grand prix :)

Min top 5 ikväll såg ut såhär.
  1. Norge
  2. Island
  3. Danmark
  4. Sverige
  5. Turkiet
Gick tyvärr inte så bra för sverige. Men sen Carola va me för nått år sen har de bara dalat neråt så ja har sluta hoppats. Som ja sa, detta år har vi en låt som antingen kan ta hem hela skiten lr så kommer vi typ sist. Och tja, jag hade ju hyffsat rätt oxå som ni såg. Hade iaf 3 st i den riktiga top 5. Norge, Island och Turkiet :) Så jag är nöjd. Väldigt nöjd!

Hejja Norge!!


Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Foki

svar: tack så jättemkt :) ååh jag blir super glad av att höra det! det betyder massor ^^



ha en fin dag!

Kram :)

2009-05-17 @ 10:12:57
Adress: http://foki.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback