♥ Ekonomikris

Ja hade inte klagat om de bara hade funnits nått att käka.. Kanske är en bra tid å börja "banta" de här nu då. Finns knappt nå mat i hela huset. De som finns måste ja spara till lunchlåda eftersom ja måste kunna käka på jobbet.

Jag har världens chokaldsug nu och vet inte vad jag ska göra. Jag äger 8 kr på kontot. Japp alla andra pengar den här månan har gått till räkningar. Dvs nästan 7000 kr. Ja ja vet de är mitt fel så ja orkar inte bry mig om det. Men när inte päronen ens har nå pengar att handla för så äre problem. Ja kan ju inte bidra me nått den här månaden. Skulle va dom där 8 kronorna då. Men de räcker ju knappt till en liter mjölk. Och när farsan säger att vi inte ens har råd att köpa mjölk så äre nått som är problem. Båda två har fått sin lön å de finns ändå inga pengar kvar. Ja fattar inte hur jag ska överleva Maj ut.. hur VI ska göra de utan pengar och knappt nån mat hemma..

Jag tänkte göra mig en liten "chokladröra" för att stilla suget.. Började plocka fram kakao å div saker. Då fanns de inge socker. Nej ja borde inte äta socker. Men choklad utan socker är fan vidrigt. Så ja ställde tebax allt i skåpen och tog ett glas vatten istället. Mättade inget men vad tusan ska jag göra då.

Jag har inge pengar över å betala busskortet heller när de går ut nångång i mitten av Maj.. så ja läre väl inte jobba kvar längre än så. För ja vill inte att brorsan ska betala hela busskortet åt mig. Ja har lixom inte råd å betala tebax de till han sen heller. Så vi får väl se hur de går nu..

Jag har PMS, jag är trött, hungrig och enormt sugen på choklad. Så förvänta er inte att jag är på de bästa humöret! Dessutom har jag en form av depression så jag är extremt känslig just nu. De här lilla fick mig att börja gråta för jag va så hungrig. Ja vet inte vad jag ska göra. Men vill inte ha nå "allmosor" av nån utan ja får tugga hårdbröd lr nått.. Ja fattar inte hur dom kan fixa så dom får räkningar för 2 löner så dom inte har råd att försörja familjen..  Det är sånna här dagar man bara vill sluta andas och ge upp.. Inget kommer bli bättre ändå...


Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Mikkis

Ja när man knappt har råd me mat på bordet så e de illa! De ironiska e att mamma precis frågade mej när ja får pengar o skrek att de e kris här. Eeeeh ja e ju sjukskriven o får mindre än förut till o med o ja har me räkningar... alltså de e tur att de 2 kommande Arvingarna splningarna redan är betalda. Tur man har höpt 1 kg havregryn me så man kan göra gröt av vatten iaf o har nudlar... uffa. Den här jävla ekonomin som råder nu... de funkar ej =/ ja bara ber att de ska vända NU! Inte konstigt man har depression o panikångest... hade man de innan e de ju knappast bättre nu =( Kramas

2009-05-05 @ 18:34:04
Adress: http://musse83.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback