♥ Bantningspiller

Som ni alla vet som följer den här bloggen och min viktblogg så testade jag på ett par tabletter som läkaren skrev ut till mig. Och som ni även vet så fick dom mig att må ännu sämre. Jag förstår bara inte varför folk inte kan förstå det? Jag snacka me Majja samma kväll som olyckan inträffade och hon hörde på min röst att ja va på väg att få panik. Jag satt me tårarna i ögonen och kände hur rösten gick allt mer å mer upp i falsett. Jag höll på att få ett nervsammanbrott. Ni som inte vet vad jag pratar om kan läsa mitt inlägg om skiten här. Och NEJ det är inte så man ska reagera med en frisk tarm. Men med en sjuk tarm som jag har så förstår ja ju varför de hände. Och nej jag äter inte ETT till sånt piller!

Jag vill gå ner i vikt ja. Det vill jag. Men inte me hjälp av vilka medel som helst. Jag tänker inte göra nån operation om det absolut inte är sista utvägen. Nån sånt "fusk" tänker jag inte ta till. Så dålig självdisiplin har jag inte. Visst de finns dom som inte kan gå ner på andra sätt, men då äre nått medicinskt fel och då äre ju såklart inte deras fel. Men är man bara lat så tänker jag inte härma dom. Nog för att jag är lat, de vet jag. Men jag är inte SÅ lat.

Dom där pillrena skulle göra så att kroppen inte absorberade upp allt fett utan lät ca 50% åka ut med avföringen, rakt ut sagt. Det är bara det att ihop med min tarmsjukdom IBS så gick det inte ihop. De funkade inte helt enkelt. Sen att jag fick panik och va på väg att få ett nervsammanbrott gjorde ju inte saken bättre precis. Den medicinen kanske hjälper mig att gå ner ca 5 kg i månan om jag hade fortsatt ätit den. Men jag skiter i om jag går ner 5 lr 1 kg i månaden bara så länge vågen står på minus nästa ggn jag väger mig (vilket blir var 3-4e vecka då de blir återbesök hos dietisten). Då är jag nöjd! För då vet jag att det jag gör hjälper.

Jag har inte slutat med allt som jag och dietisten gick igenom bara för att jag slutade med tabletterna. Jag äter fortfarande som vi prata om, jag är ute och rör på mig me jämna mellanrum (för att sen öka till ännu mer) och jag unnar mig nått på helgerna. Som igår när jag grillade och åt en Ben&Jerrys glass till efterrätt. Men de va oxå allt. Sen åt jag bra till middag och frukost och ett äpple på kvällen. Se jag kan göra det! Och i morse åt jag osötat bröd me 100% fullkorn, mjukost och gurka som pålägg, en kopp kaffe (dock mjölk + lite socker i då ja har svårt för svart kaffe) och fil + Johans egengjorda müssli. Se! De går. Sluta ge upp om mig. Jag kan göra de bara ja ger mig fan på det!

Och som alla skriver/säger. "Är de inte så tabletterna ska funka?" .. Nej. Visst man ska få lite oljigare avföring men inte så som de blev för mig. Fy fan säger jag bara. Har man en frisk tarm kan man säkert äta dom tabletterna utan problem. Men jag klarade inte av det. Jag vill ha möjligheter att göra som andra folk. Jag lämnade inte mitt rum på 2-3 dar tills allt skit tagit sig ur min kropp. Jag lämnade bara rummet när ja behövde springa på dass. Är de så de ska va? Jag vågade inte äta nått mer än morötter. Jag vågade inte gå ifrån huset. Jag vill inte bli fånge i mitt eget hem för att kunna gå ner i vikt. Å hur ska ja våga gå ut och gå isf? Det spelar ingen roll va folk säger. Mitt psyke klarar inte av det där.

Jag vill ha möjligheter att göra saker. Inte varje dag, men nångång ibland!
  • Jag vill kunna gå ut och käka me mina polare.
  • Jag vill kunna åka ner på stan och köpa en mjukglass nu på sommaren.
  • Jag vill kunna grilla.
  • Jag vill kunna gå ner och shoppa.
  • Jag vill kunna hälsa på polare.
  • Jag vill kunna åka på semester.
  • Jag vill kunna åka ut på dans.
  • Jag vill kunna köpa hem en kebab lr pizza en helg me familjen lr nån polare.
Jag vill kunna lämna huset rent av! Men jag vågar inte om jag äter dom där pillerna. Eftersom jag alltid måste se mig om efter en toalett utifall de händer nått. Fatta det! Jag klarar det inte! Då kör ja hellre på själv på eget bevåg. Har faktiskt gått ner 12 kg me hjälp av de förut så de klarar ja fanimej nu oxå!

Sluta tro att ni känner mig. Sluta tro att ni vet hur min kropp funkar. Sluta tro att ni vet bäst. För den enda som känner mig är jag och jag vet själv bäst hur jag funkar. Lita på mig att de funkar bättre utan piller. Speciellt om jag ska kunna må bra och känna mig säker under viktnedgången. Och det är de viktigaste. Ja ska kunna må bra. Jag ska inte behöva må sämre än vanligt när jag ska gå ner i vikt. Så sluta nu. Passar de inte å läsa de ja skriver och leva som jag gör så dra. Jag orkar inte med er pessimistkonsulter. Ska ni bara klaga på hur jag lever mitt liv så se till och skaffa ett eget iställe för att klanka ner på andra. Tro mig, det är mycket roligare.


Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Anonym

Hej!

Hur gör jag för att komma i kontakt med en dietist?

2009-05-24 @ 21:35:30
Detta är skrivet av: Maria

Du har fått en del påhopp eller. Läste fel på sista meningen. Läste Tro mig, jag är mycket roligare

2009-05-24 @ 23:36:07
Adress: http://mariachen.blogg.se/
Detta är skrivet av: Emma

Att folk inte har någe bättre för sig än att hoppa på andra ang allt o inget? suck



Mådde du inte bra av tabletterna, då ska du la inte ta dom heller!

De finns huuur mkt olika tabletter som helst, o alla passar inte alla.. de e helt individuellt.

Just dom du fick passa ju tydligen inte, men då kanske ngt annat göra de..



Ne, stå på dig vettja!!

HEJJA STINA:d:d:d

2009-05-25 @ 09:12:44
Detta är skrivet av: ♥ Nina ♥

Som sagt, en operation ska du INTE göra om du anser att det är ett "fusk" för det är det rakt inte! Du bör nog sätta dig in i det mer innan du ens tänker den tanken.



En operation är något du gör som påverkar resten av ditt liv, inte ens säkert du kan äta en mjukglass för resten av ditt liv då du gjort en sådan! Så kan det bli. Inte heller äta kebab eller pizza.



Nej, inget fusk, det är en hård livsomställning. Be att få testa Reductil istället, det påverkar hungern istället för magen på det viset. Tror de funkar bättre på dig.

2009-05-25 @ 09:58:53
Adress: http://snostjarna.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback