♥ Utseendefixering

Tycker de e lite kul att man inte duger som överviktig men sen när man blir smal (om man lyckas gå ner i vikt) så duger man minsan! Va äre för skillnad förutom utseendet? Man är ju fortfarande samma människa inuti. Man har ju inte gått å blivit en annan människa på köpet lixom. Samhället är för utseendefixerad. Man duger bara så länge man kommer i H&M's minsta storlekar.. ungefär.

Jag säger såhär. Duger jag inte nu när jag är överviktig så duger ja fan så heller när jag är smal! För jag kommer inte bli nån annan människa bara för att ja går ner i vikt. Möjligt jag kommer bli säkrare på mig själv eftersom jag inte kommer gå runt å tycka illa om mig längre. Men jag är fortfarande samma människa.

Finns ett ordspråk som heter "Om du inte ger mig blommor medans jag lever, kom då inte med dom när jag dör".. Och de tycker jag är så himla sant! Funkar jag inte nu, funkar jag inte sen heller. Tänk på de om ni kommer och helt plötsligt vill bli vän med mig om ja lyckas gå ner i vikt.

Sitter ni och funderar på att jag verkar va en trevlig människa som ni skulle vilja lära känna men ni vill inte visas ute med mig pga min vikt så äre ju inte mig ni är ute efter, då äre nån lerklump som ni vill forma eller nån helt annan människa. Sök då vidare istället. Lr öka självförtroendet och visa att ni gillar folk även fast dom är överviktiga.

Jag har en känsla på några folk runt omkring mig som är sånna. Ja hoppas jag har fel men ja har ändå den dumma känslan i magen. Att ni bara umgås när inga andra är runt omkring mig. Att ja då funkar bra.. Men inte annars för att ni bara vill ha "snygga" folk i er omgivning. Ja hoppas verkligen inte de är så, för då är ni inte dom ja trodde att ni va. Så ja önskar att min känsla är fel...

Om du inte vill ha mig för den jag är så är det inte mig du vill ha. Helt enkelt.


Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Maja

Håller med! Det känns som man aldrig duger, en kille i min klass är överviktig och han hör man folk snacka skit om hela tiden och jag har absolut inte ätstörnigar lr så men jag har alltid varit smalare än många av mina kompisar och mig säger vissa typ: Kolla där kmr spinkisen. Asså jag tkr inte det är särskilt jobbigt men det är värre för han som är överviktig han ser ledsen ut hela tiden :/ :S Kan inte alla bara lära sig aceptera människor som dom är, man ska inte behöva gå ner/upp i vikt för att alla ska sluta snacka om en :/

2009-06-19 @ 16:35:12
Detta är skrivet av: Tess

Ja du ibland undrar man hur folk är! Och Stina klart du duger! Kram

2009-06-19 @ 21:54:33
Adress: http://fraggel.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback