♥ Michael Jackson

En sak förstår jag inte. Div tidningar (läs aftonbladet, expressen å andra större skvallerblaskor) har alltid klankat ner på va Michael Jackson gjort. Hur han behandlar ungarna, slänger dom utanför balkonger och snackat allmän skit om karln. Sen dör han och nu är han kungen av allt helt plötsligt. Hmm.. dubbelmoral? Kan ni bestämma er om han e bäst lr inte nångång.

Snacka om att gå efter talessättet "Om du inte vill ge mig blommor när jag lever, kom inte med dom när jag dör" ... Nu duger han minsan och allt han nånsin gjort är som bortfluget med vinden. Jag har inget emot hans musik. Ja tycker mycket av de han gjort är jävligt bra. Men han som person har jag inte mycket för. Iaf inte de han visat i media. Han har verkligen inte alla indianer i kanoten. Några är nog på simtur skulle ja tro..

Om de här nu är lika stort som när Elvis dog. Varför bryr jag mig inte? Jo för enligt mig va Elvis större, mer människa, bättre artist och låtskrivare än va MJ nånsin kommer bli. Visst han har gett "liv" till Justin Timberlake å div andra liknande artister. Men nu tycker ja ju inte att Justin är mycket till artist heller då ja avskyr hans musik. Men där är ju oxå en tyckesfråga. Vad man gillar för nått och inte.

Men men.. ja säger mitt "jaha.." och går vidare jag. Bryr mig inte speciellt mycket. Har inte skänkt en tanke åt MJ på typ 10 år så varför börja nu. Hans musikkarriär va över för länge sen. Sen när hade han sin sista hit? Typ mitten av 90 talet lr nått sånt..

Hundratals människor dör varje minut, och inte var väl Jackson mer värd än någon annan människa? Sen de här me folks dubbelmoral. När de väl är nån som DOM gillar så är det automatiskt fel och hemskt. Men de ja stör mig på nu är tidningarnas och folkets "vända me vinden".. under tiden han levde snacka folk skit om han, nu när han är död så är han värsta kungen över allt och alla kommer sakna han... Bestäm er för tusan!


Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Hanna

Här håller ja INTE me dej. MJ är verkligen KUNG o kommer alltid o vara. Såg han på Ullevi 1997. De bästa jag sett o jag glömmer de aldrig.

När ja skriver kung så snackar jag inte om han som privatperson för han blev me åren WACKO!

Men som artist finns de ingen som överträffar han. En massa låtar som han själv skrivit är odödliga o as-sköna o hans dans ska vi inte tala om! KUNG KUNG KUNG!

Så tkr jag o alla tkr väl olika!

2009-07-01 @ 10:21:46
Detta är skrivet av: JOssaN

Elvis var the king of rock och MJ var the king of pop.

Lika stora med min mening.



Men erkänn att du nu har nynnat någon av hans låter efter hans död... =D

2009-07-05 @ 01:53:16
Detta är skrivet av: Stina

Jossan: :P Ja brukar inte gå å nynna MJ låtar för ja glömmer alltid bort hur dom låter. Men jag brukar lyssna på dom på datorn för ja gillar hans musik. Men för mig är Elvis kingen över allt. MJ va bra de va han och gjorde mycket för musiken idag. Men alla tycker ju olika där. :)

2009-07-05 @ 12:20:18
Adress: http://ztiiina.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback