Migränsmäll

Hualigen vilken morgon ja haft.. Vaknade kl 8 av att jag hade migrän så de skrek om det. Tur nog har ja ju min lilla pillerlåda i väskan så ja kröp ner till fotändan på sängen där den hänger och tog fram en alvedon 1g. Hade en flaska me vatten på sängbordet som ja snabbt sköljde ner den med. Däckade sen på bara några minuter. Hann nog knappt blunda..
Vaknade igen kl 10 och hade fortfarande ont. Gick på toa och somnade sen om igen.. Runt 12 ringer Majja men jag orkar inte svara så ja trycker bort samtalet.. fortfarande migrän.. Slänger i mig en till alvedon och somnar om igen..
Vaknar vid 2 tiden och trycker i min en treo.. Fortfarande ont men inte lika ont.. Sitter här nu me "vanlig huvudvärk"..  Känns som ja knaprat i mig halva apoteket... Men de borde ju gå över nångång.. Kanske ska fråga läkaren om riktiga migräntabletter för dom från apoteket som är receptfria verkar inte hjälpa..

Tänkte vila en stund nu, fast va vaken.. ska sen ner på stan och köpa balsam och schampo så ja kan tvätta håret. Köpa nässpray så ja kan andas och sen lägga på papper till f-kassan så ja får mina pengar i slutet av januari.
Vi får väl se vart ja hamnar på dans den 24e.. Kindbergs i sundsvall lr Highlights i Hudik.. beror på om ja fått pengar eller inte då.. Troligtvist inte men man kan ju hoppas. Har ja fått pengar blir de Kindbergs (de kostar lite mer då de e nån gala + längre att åka), annars tänkte ja fråga farsan om ett lån över helgen så ja kan ta mig in till hudik på Highlights.. räcker ju me typ 250 spänn lr nått för resa + inträde.. Aja vi märker väl hur de blir helt enkelt.

Nä... ska ta och äta nått tror jag.. börjar bli hungrig...
Tjing

Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Emma

en på jobbet har testat olika migrän mediciner. Hon har nyligen köpt den där nässprayen mot migrän o hon tycker att den är kanon! Kanske ngt du ska testa?

2009-01-13 @ 15:34:16
Adress: http://metrobloggen.se/Salomonsson
Detta är skrivet av: Mallan

Jag har voltaren (receptbelagt) mot min migrän, som jag blandar med alvedon. Får anfall mer och mer sällan vilket är skönt.



Kan rekommendera att blanda voltaren från apoteket (25 mg?) + 1 alvedon, om du får aura innan ska du absolut ta tabletterna redan då för bättre effekt.



Lycka till !

2009-01-13 @ 22:32:18
Adress: http://unknownspaces.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback