♥ Apocalypse, the end of the world

Jag står nu vid helvetes portar. Hjärtat inom mig dunkar så hårt och paniken stiger för varje sekund. Jag vet inte vad jag ska göra nu.
Som ni vet har jag mått dåligt en bra tid nu. Vilket har tärt på jobb och div kurser. Inte alltid ja orkat gått pga att ja mått så satans dåligt. Och då menar ja inte fysiskt.
Arbetsförmedlingen bryr sig inte om detta. Utan har gett mig ett ultimatum nu när dom tycker ja vart borta för ofta. Jag har 2 dar på mig att hitta en arbetsplats/praktik, annars drar dom min ersättning från mig. Dvs fr.o.m är jag pank om jag inte fixat en praktikplats åtminstonde tills dess.
FÅR jag en praktikplats får jag inte va frånvarande om jag inte har läkarintyg. Så även om jag har feber och magsjuka måste jag gå dit. Om inte min farsa lr nått skjutsar upp mig på sjukhuset där dom kan se att jag är dålig då så dom kan skriva ett sjukintyg åt mig.
Ja jag vet jag har delvis satt mig själv i den här sitsen. Men allt är inte mitt fel. Det är inte mitt fel att ja började må såhär.

Så de blir ingen Sthlms resa för mig i februari. Vilket känns väldigt tråkigt. Men jag kan inte riskera att förlora pengarna. Så viktigt är de inte att åka. Jag får åka ner över en helg nångång helt enkelt. Jag kommer missa EMD kryssningen men who cares. Dom finns kvar men de finns ev inte mina pengar. Trist men va fan ska man göra då? Ja kan inte göra nått åt de just nu.
Får jag en praktikplats kommer min AF gubbe ringa och kolla me chefen en gång i veckan och se om ja varit där. Och om jag inte varit där ska de finnas ett sjukintyg som bevisar varför. Får jag ingen praktik innan helgen kommer jag troligtvist inte få nå mer pengar och då kan ja inte åka ner och shoppa upp dom jag har. Då måste jag spara.

Dvs slutsatsen här. Jag kan inte roa mig förutom på kvällar och helger. Kan inte resa bort mitt i veckan nå mer. Inte för att ja bryr mig, tänker mer på mina vänner som kanske inte kan acceptera mitt nya liv och blir förbannade osv för att jag inte kan åka med. Sen kan jag aldrig mer vara sjuk. Så hur dålig jag än mår rent av måste jag till jobbet om det inte är livshotande.

Sen har AF satt in mig i nått möte den 24 feb. Nå rehabiliteringsmöte. Whoho.. typ yaaay jättekul. Lr inte. Men jag måste visa mig där annars går de åt helvete. Finns inget att göra. Jag har ett liv nu som endast får användas till jobb. I stort sett.
Aja.. nu vet ni de iaf. Varför vissa saker inte kommer hända osv. Jag kan inte riskera min inkomst nå mer nu..

Bye..

Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Anne

Kan du inte bara ta jobb som personlig assistent, något inom städ - på hotell. Ta extra och vad som erbjuds! Allt är bättre än ingenting! Jag vet hur Arbetsförmedlingen behandlar en, som skit - man är inte värd något alls, de ser bara ned på en. Och de kan ju inte hjälpa en, bara stjälpa. Kolla om något hotell behöver hjälp vid frukosten, där brukar det alltid fattas folk, jag vet av personlig erfarenhet detta. Komihåg att några timmar om dagen är bättre än inget alls!!

2009-01-28 @ 20:13:08
Detta är skrivet av: ☆ Nina ☆

Hmm, är det inte så livet är? Jobb på veckorna å kvällar å helger att roa sig på? Arbetsförmedlingen kan vara hård, men så även arbetsgivare. Är man sjuk mycket så måste man ha intyg från första dagen även där ... I know. =( Livet är inte lätt. Du fixar detta!! Tänk ut det ställe du allra helst skulle vilja praktisera på och så ringer du dit i morgon bitti! Med inställningen att du redan fått platsen!! Du fixar det!

2009-01-28 @ 21:17:36
Adress: http://snostjarna.blogspot.com
Detta är skrivet av: Tess

Jag vet precis hur det är och är så jäkla tacksam att jag kom bort från AF. Kram

2009-01-28 @ 22:42:58
Adress: http://fraggel.blogg.se/
Detta är skrivet av: Mikkis

Guuud va glad ja e att ja e nästan hög på lugnande nu för guuud ja känner hjärtat öka när ja läser detta du skriver :S Herreguuud får de sätta sånna ultimatum o extremtidspress mot slutet av veckan? Herregud. Ja e såååå glad nu ändå över min situation som ja ej vet än om den är bra eller dålig. Ja har ju ej fått intyg som ja kan skicka till FK än om sjukskrivning. Men ja blir gråtmild varje gång ja tänker på dem på arbetsförmedlingen här hemma o va mycke de bryr sej om mej o min hälsa o står bakom mej i denna sjukskrivning o att de va deras idé men att ja fick välja osv. Detta som de gör mot dej e hemskt tycker ja. I dagens samhälle oxå då ekonomin är så tuff o folk sägs upp överallt, på mammas jobb fick för 2 veckor sen 32 personer gå hem. Att få en praktik e ej de lättaste heller för OM de redan har nog me folk osv osv. Sen endel som vill träffa en först o sen tänka på saken o gå genom detaljer osv. Hjälp älskade gumman va ja ber att Jysk kan hjälpa dej osv! Du trivdes ju där med, kan va bra för självförtroendet o psyket o hamna på ett bra ställe me bra folk. Men allt ordnar sej i slutändan får man hoppas! FK o arbetsgivare kan ju sen kräva sjukintyg från dag 1... va ja fattat så har ni ett sjukhus i Ljusdal. Men gud om de skulle göra så för t.ex mej eller någon som bor i nån annan liten håla där de ej finns nått. Okej nu har vi Hälsans hus här med hela 3 läkare på ca 4 000 pers hahahahaha. Kul NOT! O annars e närmsta sjukhus 3 mil bort. Ne fy ja lider me dej till fullo! Pengar behöver man för att leva, så när man kan unna sej saker så e de desto underbarare. Kramar i miljoner o gud ja förstår pressen. kram

2009-01-28 @ 23:31:22
Adress: http://musse83.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback