♥ Melodifestivalen - Deltävling 1

Jag har vart in på svt.se och lyssnat på morgondagens bidrag och blev nästan förvånad hur ruskigt tråkiga och dåliga dom flesta är. Trodde på mer men jag blev ruskigt besviken. Dock fanns de några som gjorde min dag iaf!


Alcazar - Stay the night
Betyg: GG
Kommentar: Inte lika stark som deras tidigare bidrag men man hör Alcazar stuket i låten. Kan behövas en till mansröst då tjejerna tar övertaget.



Caroline af Ugglas - Snälla snälla
Betyg: G
Kommentar: SNÄLLA SNÄLLA SLUTA SJUNG!!!!!



Emilia - You're my world
Betyg: GGGG
Kommentar: Jättehärlig låt med starkt innehåll! Oväntat med en sån stor röst från en sån liten tjej. Kan komma långt!



Jonathan Fagerlund - Welcome to my life
Betyg: GG
Kommentar: Ren och enkel pojkpop. Trist för mina öron. Ingen riktig wowkänsla i låten. Ska va glad om han kommer till 2a chansen



Marie Serneholt - Disconnect me
Betyg: GG
Kommentar: Marie har hängt kvar på samma sound sen hennes låtar som "That's the way my heart goes" men har ändå inte lyckats fixa en dunderlåt. Bra men tråkig.



Nina Söderquist - Tick tock
Betyg: GGGG
Kommentar: Fartfylld rocklåt som kan va den som sticker ut i kvällens omgång. Man hänger med och diggar med hela kroppen. Riktigt bra!



Scotts - Jag tror på oss
Betyg: GG
Kommentar: Alldeles för tråkig i Mello-sammanhang. Rakt av en vanlig dansbandslåt som hellre ska spelas ute på dansbanorna än i schlagerTV. Plus dock för Henriks härliga stämma och känsla för musiken.



Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus
Betyg: GGGGG
Kommentar: Shirley har visat att hon fortfarande kan! Den här låten är SKITBRA rent av. Hennes kraftiga röstfång och en underbar text. Känslan, inlevelsen och styrkan visar att hon mognat men ändå kan leverera!



Folks åsikter om mina inlägg

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback