♥ Chokladpannkakor

Hade tråkigt nu på eftermiddagen och blev sugen på nått att äta. Men de fanns inget gjort. Så ja ställde mig och gjorde lite chokladpannkakor! Hade aldrig smakat de innan men de måste vart bland de godaste jag ätit i hela mitt liv!!! Så tips om ni tycker om choklad är att prova de här! :D


Ingredienser:
3 3/4 dl vetemjöl
5 msk kakaopulver
1/2 tsk bakpulver
5 dl vatten
4 äggulor
3 msk strösocker
1/2 tsk salt
4 äggvitor

1. Blanda de torra ingredienserna i en skål. Tillsätt sedan äggulorna en i sänder och sist vattnet. Rör till en jämn smet. 2. Låt den svälla ca 20 min.
3. Vispa äggvitorna hårt och vänd ner dem i pannkakssmeten.
4. Grädda små tunna pannkakor. Använd inte för hög värme.

Avnjut med lite vaniljgrädde eller vaniljglass :D


Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Tiia

Borde nog testa nån gång :-)

2009-02-06 @ 19:49:20
Adress: http://hush.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback