♥ Sparpengar

Har bestämt mig nu för vad jag ska spara ihop pengar till. Jag ska ju på Pink i nov och ska bo på hotell å allt. Billigt hotell dock.. typ 700 för en natt, inte så jäkla dyrt. Men iaf! Så nu ska ja spara ihop en slant tills dess.. tänkte minst 500 i månan fram tills nov. Då blir de typ 3000 kr. De läre räcka eftersom biljetterna är betalda redan. 700 hotell, 200 mat och resten för ev shopping i Sthlm dan efter lr nå souvenirer på själva konserten. Ja brukar inte handla sånt men de beror ju på att jag aldrig haft råd. Så man vet aldrig. Vi får se. Annars har ja ju 2000 över tills sen lixom..

Sen de andra är att jag har bestämt mig för att nästa utlandsresa för mig blir till London. Har vart ruskigt sugen på de ett tag nu och eftersom jag ändå ska börja lära mig spara pengar så kan ja ju spara till nått jag verkligen vill. Så även 500 i månan dit. Resan blir troligtvist inte förns nästa sommar. Och det är typ 14-15 månader dit (planerar på att de ska bli typ i juni/juli).. å då blir de typ 7-8000.. men som sagt MINST 500.. kan ja lägga undan mer så gör jag det. Vill få ihop typ 10 000 iaf. Så man har "utifallpengar" om de skulle behövas. SEN om ja inte använder dom där 2000 på Pink så har ja ju dom å lägga över på london kontot :) Så de löser sig alltid!

Så nu blir de inga långväga resor i sommar för mig, eftersom ja måste spara ihop pengar till de här. Om ja inte lyckas få ett jobb då så ja får mer inkomst. Men just nu känns de mörkt på den fronten. Även om ja söker.

Så Emma, Hummern, Pg och Erika får nog vänta mig lite senare tror jag.. Va beredd på det iaf...





Ja sådär har vi nu mina räknare. Kan tyvärr inte lägga till nått den här månaden eftersom hela min inkomst går på räkningar (sket i å betala 3-4 räkningar förra månaden för att ja skulle kunna leva så dom hamna ju på den här månadens räkningar då.. visst.. men ja överlever den här månan iaf.. dock kommer ja ju betala allt så ja har inget över att spara) ... men fr.o.m Maj's inkomst så åker 1000 kr in på sparkontot. 500 till varje. Jag får leva utöver det. De måste jag om ja nångång ska ta mig till london och om jag ska få ihop pengar till Pink som är de viktigaste för mig just nu. Så nu blire minimum utgifter på annat. De ska jag fixa. :)



Folks åsikter om mina inlägg

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback