♥ Sömnsvårigheter

Ni som känner mig vet att ja har supersvårt att sova om nätterna. De spelar ingen roll om jag kliver upp kl 6 på morgonen lr kl 14... jag blir fortfarande inte trött förns runt 2-3 tiden..  De är skitjobbigt. Har vart så i hur länge som helst. Jag är ju nattmänniska lixom. När man är arbetslös är det ju inga problem. Då sover man till typ 10 och får den sömn man behöver typ. Men nu när jag praktiserar är de skitjobbigt när man ska upp runt 7 och är halvdöd lixom..

Men de jobbiga är dom senaste 3-4 månaderna. Jag somnar inte förns jag däckar runt 5-6 på morgonen. Och då menar ja verkligen däckar, att ja själv inte vet om att ja somnat lixom.. Och anledningen till varför är för att jag på nått vänster blivit djävulskt mörkrädd dom senaste månaderna. Ja vet inte varför, har aldrig riktigt vart speciellt mörkrädd, tja jo när ja va liten då men inte i vuxen ålder. Jag ser saker i rummet, folk, skuggor, flygande saker... Ja hör ljud (typ skrapande ljud), dunsar..  Så jag vågar inte släcka ljuset och blunda. Lägger ja mig me ryggen utåt rummet blir jag rädd för då ser jag inte vem som är bakom mig, så då börjar hjärtat rusa, ja känner verkligen hur det slår i dubbel hastighet i hela kroppen. Lägger ja mig me ansiktet utåt rummet blir ja rädd för då kan ja se vad som är i rummet. Jag får hjärtklappning och ligger och stirrar nervöst ut i rummet och släcker inte lampan förns jag känner att jag är på väg och däcka. Då kryper jag ihop under täcket, drar täcket upp så långt som till öronen och lyssnar på mitt hjärta som får hela kroppen att dunka. Sen somnar jag efter kanske en halvtimme..

Men de jobbiga är ju att jag somnar inte förns vid 5-6 tiden. Och jag ska upp kl 7 för att hinna me bussen kl 9 till praktiken. Ibland har jag vart så djävulskt trött (om de pågått några dar) att jag ibland kanske inte ens hör mobilen när alarmet tjuter på morgonen, och ni som sovit över här vet att jag har de på rätt hög volym. Ibland är jag så död när jag vaknar att jag knappt hinner vakna för att jag däckar igen. Oftast går de bra. Men när de gått några dagar är mitt huve så slut att jag knappt vet vad jag heter...

Jag snackade med en läkare på östra mottagningen i Ljusdal nyss om det här. Han frågade ut mig om lite saker och sen kom han fram till att jag ska till akuten på torsdag runt 9 (nått där började just då?? kommer inte ihåg va han sa) och få prata me en läkare så skulle han skicka dit papper på mig och att ja skulle komma.. Så vi får väl se va som händer. Jag vill ju kunna sova. Känner ja på mig rätt så blir de väl nån form av sömntabletter eller så skickar dom mig till nå psykolog/kurator för jag kan tänka mig att det här är psykiskt som måste pratas bort på nå sätt. Ja vet inte. Jag blir glad bara ja kan börja somna runt vanlig tid nångång.. 1 av 5000 ggr kanske ja somnar före 12.. och då är de pga att jag e så sjuuuuukt trött för att ja gjort nått under dan som gjort mig trött. Annars är de omöjligt. De går inte...

När jag har polare här som sover över så vill dom sova runt 11-12... Visst, vi släcker lyset och dom somnar inom en halvtimme. Ja ligger och vrider och vänder mig tills ja hör snarkningar på golvet. Då somnar jag av nån anledning. Men jag kan ju inte ha polare här hela tiden bara för att jag ska kunna sova..

Nä ja hoppas de blir nått utav det här nu. Jag vill sova... *suckar*


Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Pöa

ha ha.. de e nån annan som snarkar :P

2009-04-28 @ 03:18:35

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback