♥ Sleepless

Jao ja kan inte sova. E inge trött alls.. Legat och kolla på tv en stund men inget hjälper. Slog över på 1an och såg att de va inför ESC (Eurovision song contest) den 16e maj. Juryn bestod av Marie Serneholt, Christer Lindarw, Charlotte Perrelli, Petra Nielsen och nån finsk snubbe som hette Thomas.

Tydligen kollas de igenom några låtar (videos) av dom som ska va me i ESC och sen betygsätts dom. Ska kolla om ja kan hitta vilka som kollades på idag och ge dom mina poäng från 0-5...  Sådär.. hittat.. Dessa var de då och poängen mina hittar ni efter namnet på landet...

Montenegro - Andrea Demirovic - "Just Get Out Of My Life" - 1 poäng
Tjeckien - Gipsy.cz - "Aven romale"  - 0 poäng
Belgien - Copycat - "Copycat" - 2 poäng
Vitryssland - Peter Elfimov - "Eyes That Never Lie" - 3 poäng
Sverige - Malena Ernman - "La voix" - 5 poäng
Armenien - Inga & Anush - "Nor par" - 3 poäng
Andorra - Susanna Georgi - "La teva decisió" - 4 poäng
Schweiz - Lovebugs - "The Highest Heights" - 1 poäng
Turkiet - Hadise - "Düm Tek Tek" - 5 poäng

Ska se om jag kan ge nån motivation till varför på alla oxå...

Montenegro: Allmänt tjatig, uttråkande och upprepande.. ingenting för mig
Tjeckien: *ASG* (<-- räcker de??)
Belgien: Elvis imitation som bara blev för löjlig..
Vitryssland: Rockmusik de gillar vi, men människan hade fan ingen show, stod bara still. Och btw, klipp dig!!
Sverige: Ända sen ja hörde låten är jag kär i den. Behövs nog ingen bättre förklaring
Armenien: Medryckande och mysig.
Andorra: Lite skolpop om den, men den funkar. Söt låt
Schweiz: Tråkig, kommer aldrig nånstans typ..
Turkiet: Väldigt lik tidigare bidrag. MEN den är bra! Svängig och lätt bland top 5

Typ så. Och jag tycker inte sverige är bland dom bästa för att jag är från sverige. Utan för att den är en bra låt! Älskar den :) Lätt förtjänt vinnare. Utan tvekan..

I morgon ska jag se om jag kan skingra tankarna och fara iväg på praktiken. Känns lite bättre nu när jag förklarat för päronen varför ja vart så deppad. Dom blev ruskigt besviken oxå lika som jag men lovade att hjälpa mig fixa det. Vilket sätter mig i ännu ett samvetskval.. Ska ja låta dom göra de? Ja tror inte det.. Men vet inte om jag har nått val i detta fall. Farsan blev förbannad kan ja säga, och inte på mig utan på den som svek mig.. Ibland är de skönt å ha päronen bakom sig...

Nu kan man typ säga det är vår här iaf. Ingen snö kvar och värmen håller i sig. Har lagt undan vinterkläderna och plockat fram div sommarkläder. Känns skönt å slippa pracka på sig så himlans mycket kläder..  Btw apropå vår! I sommar (juni) så fick ja reda på att både Date och EMD uppträder samma dag på Gröna Lund. Så om jag och Maria har råd ska vi ner över natten. Skulle va kul. Först gå på grönan en dag å avsluta me EMD och sen Date på kvällen. Skojj skojj! Fast bara om vi har råd såklart. Har typ ändå inget att göra i Juni (en sak hittills bara å de ligger i grannbyn så) så nått läre ja ju kunna roa mig me.. (turnéplan uppdateras snart!) ..ja struntar i va ni andra tycker. Ja roar mig för att ta mig hemifrån. Ni skulle oxå göra samma sak om ni va 25 och bodde hemma hos päronen.. Däremot försöker jag hålla mig till rimliga gränser inom ekonomin. Inte nå dyra saker precis.. T&R till Sthlm för 300 är inte farligt..  Så nu har jag kollat igenom grönans hemsida efter vad som finns där (eftersom jag aldrig vart där) och har bestämt mig för att testa dessa grejor...


Kommer säkert hitta nå mer när jag är där men.. Tänkte försöka bota min höjdskräck. Älskade bergochdalbanor när jag va yngre. Men har blitt så feg på äldre dar. Skräcken kommer väl bli å testa den nya "Insane" som är typ 35 meter hög. Aja.. man sitter ju iaf fast. Och ja tror inte ja dör precis. Kommer nog dock pirra som faen i magen när ja åker den xD

Oj.. ja de här blidde en liten blogg.. men va ska man göra när man bara svamlar och inte kan sova? Ni får stå ut :P Hehe.. Ska bli kul iaf å se EMD och Date på samma dag. :) EMD börjar kl 20.00 och Date kl 19.00.. Så vi bestämde att vi går till scenen där Date ska vara för å få hyffsat bra platser där. Och dom läre va klar runt 21.. senast 22 (om de blir signering).. å sen skuttar vi vidare till dansbanan och checkar in Date. Om vi inte får bo hos Julle har vi hittat ett billigt vandrarhem i Gamla stan. Så de e ju lugnt me allt här nu. :D

Nä men.. ska man försöka den där sovagrejjen igen kanske.. Lägga mig och kolla på förhäxad som ja ser går på 3an nu.. kanske somnar tillslut.. brukar bli trött av TVn... oh.. ja gäspa.. kanske e på G ändå då ^^ Gonatt!


Folks åsikter om mina inlägg

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback