♥ Japan

Jag har alltid vart riktigt fascinerad av Japan och allt som hör till! Har alltid varit det!

Fashion:
De finns två klädstilar som heter Harajuku och Cosplay. Även kallad Decora (pga dekorationerna). Riktigt härliga stilar och utrycksfulla till max :D Har nog alltid dragit lite av min stil till de även om de inte blivit så jättemycket. Så utsmyckad som dom är blir ja aldrig. De blir för mycket. Men små saker kommer jag alltid att hålla mig till. Frisyrer, själva klädstilen, accessoarer och hårsmycken lixom. :)


Hår:
Japanskor har de SNYGGASTE hår ja nånsin sett i hela mitt liv! Riktigt läckert. Allt fokuserar på manga och anime. Försöker alltid få till mitt hår i liknande stilar då ja verkligen älskar den! Färgerna, klippningen, slingorna och dekorationerna.



Filmer:
Japanska/Asiatiska filmer är dom bästa tycker jag. Och då ska de helst vara skräck! Älskar filmer som The Ring, The Grudge, Shutter, Dark Water, The tale of two sisters mfl. Men jag AVSKYR dom amerikaniserade versionerna av dom. De ska va dom äkta annars kan de va!



Tjejer:
Som ni alla kanske förstått vid det här laget så älskar jag asiatiska tjejer. Dom är så otroligt vackra och helt otroligt snygga. Alla asiatiska går förstås! Men dom japanska är dom allra snyggaste ^^ Jag ska lätt adoptera en flicka från japan.



Prylar:
JA! Jag som är prylgalen kan väl inte ha hittat ett bättre land!! Finns så otroligt mycket jag vill ha men tyvärr så finns 90% av sakerna på japanska sidor där de även står på japanska (ord lr tecken) så ja fattar ju inte ett dyft. Lite trist. Men man kan hitta på sidor på engelska oxå. Trist att allt me frakt å shit ska komma med bara. Annars hade ja nog handlat mer *skratt* .. okeeej jag ska inte shoppa så mycket men vem fan har råd å köpa saker ända från Japan?? :O (okej visste inte riktigt va ja skulle söka på på google så ja fick nöja mig me Hello Kitty saker ^^)



Språket:
Helt otroligt vackert språk. När jag har råd och tid att ta en kvällskurs ska jag lätt börja lära mig japanska. Är så himla fint och så otroligt fascinerande! Nä nu måste jag börja med det så fort jag kan! ^^

Suki da yo: Jag tycker om dig
Ai shiteru: Jag älskar dig
Kisu shite: Kyss mig
Kimi/anata ga hoshii: Jag vill ha dig
Kekkon shiyou: Låt oss gifta oss
Hentai: Snuskhummer, pervers

Landet/Kulturen:
Så otroligt mysigt land. Och jag som älskar storstan. Tror nog jag ska ta och flytta till Japan ett tag när jag fått ordning på mitt liv. Lära mig språket på hemmaplan. Strosa i Tokyo (dit ja vill flytta isf), frossa i Sushi (dvs om jag tycker om de, har inte testat än)...  åhh!! ^^



Anime/Manga:
Det är typ allt jag ritar. Försöker bli bättre på det, Shaya ska nog få lära mig lite för hon e gryyyym på det!! :D Alla bilder nedan är tecknade av mig. Ett tag sen men ja har inte scannat in de nya ja gjort...



Musik:
Japansk musik är så himla härlig. Här ska ni få höra bästa låten ja nånsin hört.



Översättning: JAG VILL TILL JAPAN!!!



Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Foki

jag vill också till japan!! värsta perfekta landet :)



Svar: Tack så jättemycket för den fina kommentaren!^^ Jag uppskattar det verkligen :) och glad blir jag :D så himla kul att du gillar bloggen.. du är alltid välkommen att kika in här ;)



// Jag önskar dig en trevlig kväll! =)

2009-04-28 @ 19:53:21
Adress: http://foki.blogg.se/
Detta är skrivet av: Tiia

Japan verkar vara ett jättehärligt land och Tokyo verkar vara en jättehäftig stad. Dit måste jag nån gång gång.

Jag tycker det japanska modet är skitcoolt men lite för vågat för mig.

2009-04-28 @ 20:38:56
Adress: http://hush.blogg.se/
Detta är skrivet av: stockholmsjenna

jag tycker dem asiatiska människor kan vara lite läskiga.

2009-04-29 @ 11:12:00
Adress: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Detta är skrivet av: Alexandra

Jaa japan är riktigt coolt :)



allt bra med dig idag? :)

2009-04-29 @ 12:11:32
Adress: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Detta är skrivet av: A

ja japan är ett toppen land att åka till det är bara synd att det är så dyrt och åka dit. :(

2009-05-02 @ 10:44:03

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback