♥ Dansband

Igår kom de upp en konversation om dansband. Så ja tänkte att jag skulle visa dom jag brukar va ute till nu :) Bara för skojjs skull! ^^ Älskar alla grabbarna (minus en å vissa vet vem) och brudarna och älskar att va ute å lyssna på musiken. Jag är ingen hejjare på att dansa men visst försöker jag ibland! Gått en del buggkurser och polare har försökt lära mig ute på danserna. Så de går ju framåt iaf! Ja dansade nog allra mest på BIWA galan ja va på i Mars i år. En polare från Gävle dansa massa me mig och de tackar ja för. Åkte ju upp själv då ingen hade råd att följa me å sen träffa ja på han där. Så de va ju skojj, tack Kenta :P

Iaf. Här ska ni få se banden.



Dock är jag ingen som åker långväga för att dansa. Utan håller mig här runt omkring.

Städerna ja brukar besöka är:
Sundsvall, Hudiksvall, Gävle, Bollnäs, Edsbyn, Ljusdal, Östersund, Delsbo.. och såklart Cinderella ;)

Jag och Jessie brukar dock ta och spara ihop till en resa till typ Borlänge, Mora, Leksand, Ludvika nån enstaka gång. Jag kallar de inte långväga då de ligger i grannlandskapet men ändå en liiiten bit längre än va ja brukar åka. Lite kul och bila sådär. Stanna efter vägen och käka, umgås bara vi två lixom :) Men de va länge sen de hände nu. Vi får planera in nått sånt igen tycker jag. Och när ja skriver typ Hudiksvall så menar ja ju Högs Loge (i hög utanför hudik) och typ Jättendal som oxå ligger strax utanför hudik. Och Ljusdal då äre ju Tallåsen, Järvsö mm.. Så de innebär ju även mindre byar inom kommunen lixom :) På sommaren är de så himlans mysigt ute på alla logar. Sen självklart så om man är nånstans och hälsar på, typ Mikkis i Storfors (Karlstad) så kan de ju hända man går ut där nånstans :) Men åker ju inte ner bara för att dansa. Nej nej. Så rik är jag inte. Varken på tid lr pengar.

Dom band ja dansar till mest av dom där är:
Date, Arvingarna, Kindbergs, Highlights, Barbados, Mickeys och Streaplers.

Det är dom man fått lite närmare kontakt med och det är roligare att va ute till band som man kan snacka me i antingen pausen lr efteråt. Alltid trevligare och va namne med nån än bara du. Sen känner jag ju 4 (lr ska man säga 5 när ett är ett par???).. lr.. nä säger nog 5 privat oxå. 2 i Mickeys, 1 i Kindbergs, 1 i Date och 1 i Barbados. Så där blir de ju lite närmare connection ändå då. Så de e skönt :) Att man kan slappna av och slippa tänka så mycket *skratt*. Alltid trevligt me vänner lixom. Även om ja kanske inte ser dom så mycket då ingen bor där jag bor men de finns ju alltid MSN, Mobil, mail lr  facebook :) Menar ja har ju andra vänner (som inte jobbar me musik) som bor i Gbg, Sthlm, Lycksele, Nässjö osv som ja inte heller träffar så ofta, men när man väl gör de så blir de skitkul! Sen får man ju hålla kontakten via nätet lr mobilen osv lixom. :)

Btw apropå ingenting. Hoppas Mia kan fixa mitt hår i sommar om ja ska upp till Östersund nångång ^^ Maria sa att hon va skitduktig! Och de e nog dax jag byter frisör :P Haha. Har hållt mig till samma nu i flera år. Nä nu ska ja testa på nått nytt. Ska ju ändå ut och hälsa på dom i aspås nångång äre bestämt så då kanske man kan ta de på samma veva?? Hmm aja de märks :D Anna Book goes aspås xD haha..

Aja iaf. Apropå dans så har ja börjat kolla upp lite street dance kurser och liknande. För att lära mig slappna av och inte tänka så mycket. Det är de ja gör fel när jag är ute på dansgolvet. Ja tänker för mycket å då gåre åt skogen, de kunna nog Kenta bevisa på biwa galan xD haha. Nä men ja dansade street dance när ja gick typ 6an och de va skiiiitkul! Och ja blir så sugen på de varje gång ja är på typ EMD och ser Danny hålla på. Fan varför la ja av me de? Aja.. nu ska ja ta upp de igen iaf! I värsta fall kanske ja måste åka till Gävle men äh, de är bara 2 timmar bort och de finns ju faktiskt Mp3 :)

Iaf! Vill ni hålla koll på vart jag är ute och roar mig så gå in under kategorin Turné så har ni min senast uppdaterade turnéplan där :P Då är de dock inte bara danserna som står uppskrivna utan även vanliga konserter, signeringar, semestrar osv. Så håll koll där om ni är nyfikna :) Nu ska ja ta och göra matlådor till resterande dagar den här veckan. Så ja får nått att käka på praktiken hehe.. Hade gött! Pussen



Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: katta

Hej Stina jag är varken sur eller något på dig.. det som vart har vart och det är lagt bakom mig.. jag åker ut för att dansa och ha skoj inte för att bråka.. Bråk hör inte hemma på dans tycker jag.. Så jag tycker vi glömmer det.. och börjar om.. Tycker det är onödigt att bråka och hålla på istället för att vara glada och ha skoj..Tror du håller med mig på det.. Vi är ju trots allt vuxna.. Sen som svar på din fråga i natt. Jag bytte mest pga att Kindbergs musikstil faller mig mer i smaken än dom andra.. Jag älskar contry musik..Så det är den största anledningen.. Men visst går jag på dom andra ibland med.. Som sagt jag älskar att dansa.. Men vi drar ett streck över allt tjafs tycker jag. Jag läste din blogg lite snabbt om att du inte mått så bra.. Jag hoppas det löser sig.. Ha det nu toppen bra och sköt om dig.. Mvh Katta

2009-04-28 @ 13:26:23
Detta är skrivet av: Sanna

Jaa, street e kul :)

2009-04-28 @ 16:26:37
Adress: http://sannanaz.blogg.se/
Detta är skrivet av: Mikkis

Hoho kommer du hit så blir de dans ;) Ja hoppas verkligen saker o ting löser sej för oss båda ekonomiskt osv så vi kan hälsa på varandra :D

2009-04-29 @ 03:55:53
Adress: http://musse83.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback