Färjan

Idag satt jag och överhörde en diskution om "färjan" på lunchen. Hah.. shit.. de finns några här som tittar på det. Ja men jaha, då blir man kändis om 1-2 veckor då :P De blir ju kul! Aja.. va ja vet så har ja inget å skämmas för iaf. Den enda ja gjort va att svara, lite överfriskad, på några frågor om Arvingarna. Och jag trooooooooooor dom kan ha filmat oss framför scen oxå. Men äh :) Så ser jag ju ut på alla båtar så spela roll om lite folk på jobbet ser det. Jag är ju inte packad. Bara 3 smirnoffar full typ. Å de e inte så mycket. :D
E ju lätt att hamna på sån TV när man har Cinderella som 2a hem typ. Älskar den båten. Okej inte allt som händer på båten. Finns en del förjävliga människor och de har vi ju sett bevis på nu på TV. Men att åka iväg med mina brudar, festa loss och ha kul till den musiken och pojkarna vi älskar. De e mycket roligare än att gå på krogen nere på byn och supa bort 500-1000 kr i veckan för att de inte finns nå snygga killar att vila ögonen på och måste supa för att dom ska bli ens lite snygga att ens snegla på. Nä men u know.. Jag är ingen krogmänniska. Är oftast nykter då jag väl går ut på krogen. De där "kan ha kul utan sprit" funkar alldeles förträffligt :) Beror ju på vilka man umgås med!
Men iaf.. krogrundor per år för mig ligger iaf under 10.. och de tycker jag är väldigt lite.

Båtar däremot ligger nog på ca lika många per år. Men det blir ju en minisemester i sig. Inte bara en krogrunda. Även om de blir de oxå. Man dansar, dricker gott, äter gott, träffar vänner man vanligvist inte brukar träffa (då dom bor låååångt borta), får komma bort en sväng och byta miljö osv. De blir en helhet i sig. Inte bara känslan av tomhet då man upptäcker att plånboken saknar en 500ing lr 2 och man undrar "vad fick jag ut av att göra av med så mycket pengar på BARA sprit?".. Nejj.. Hejja båten :D När jag väl hamnar i Stockholm så blir de nog några fler båtar kan jag tro *skratt* .. men de får bli då!

Vad jag förstått så har dom visat 2 avsnitt av Färjan nu. Och dom började med en torsdag, igår visade dom från en fredag. Jag har åkt på en onsdag (lr om de va tisdag?) och en söndag. Så OM dom går efter de mönstret så borde jag vara med inte nästa gång men gången därpå och 2-3 veckor efter de.. Men de märker vi ju :) Har inte visats nått om "nästa gång händer detta" om oss än iaf. Kanske blir nästa vecka? Aja. De här va ju i våras dom spela in detta och då hade ja ju ingen aning om att ja skulle ha jobb när de visades. Hoppas inte chefen kollar iaf. Man vet ju aldrig va som kan hända om dom ser det. Men tycker chefen verkar hyffsat avslappnad för att kunna ha kul åt de iställe. Kommer bergis förbi å säger nått "jassu du va packad på tv igår stina?".. ja känner de på mig. :P

10 min kvar på lunchen nu. Undra vad man ska göra. Blev ingen promenad. Blev blogg istället. Dumt kanske? Aja, får börja me de i morgon då. Måste ju ändra mitt dagsschema angående viktnedgången nu oxå när jag ändrat arbetstider. Får sätta mig ner med det när jag kommer hem helt enkelt. Måste gå efter ett schema om jag ska klara av detta. Följa de punkt efter punkt. Annars kommer de inte funka.

Pöss

Folks åsikter om mina inlägg

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback