EMD kryss

I lördags vare då dax för min älskade resa! 10.14 lämnade jag ljusdal med tåget. 13.30 va vi framme i Sthlm. Gick direkt och käkade på Burger King. Majja och ja mötte sen upp Klara och Jossan på centralen innan vi åkte vidare ut mot viking line terminalen. Där ute väntade Cissi. Vi satte oss i cafét tills vi fick gå ombord.

När alla va klara inför kvällen samlades vi i en av våra hytter och började dricka och umgås. Trevligt värre! Cissi blev tyvärr lite dålig och klarade inte av att fortsätta kvällen uppe på klubben till EMD. Trist men sånt händer ju ibland.
Vi andra hade skitkul framför scen. Jossan gick ner efter en stund då ja tror att hon tyckte de va för högt.
Klubben va PACKAD me småfolk. Tror fan ja och Majja va äldst där. Men men, EMD har ju en fans skara på åldern 8-18 i vanliga fall. Kändes dock inte att dom va så små! Tryck som fan blev de. Och vi som stod där på andra raden hade fullt sjå att inte klämma sönder dom som stod framför oss.
Jag vela va snäll mot lilltjejen framför mig och satte händerna på varsin sida om henne på kravallstängslet. Tror de funkade rätt bra till en början. Men mot slutet blev de för starkt tryck och min ena handled orkade inte längre. Den vek sig och lät KNAK! .. Där small den av va min första tacke när smärtan kom. Jag kände gråten bubbla upp inom mig. Smärtan tog över allt. Jag klarade inte av att stå kvar där. Gick till informationen och dom skickade efter en sjukvårdare. Han klämde, böjde och titta på min handled. Den va svullen och värkte långt upp i armbågen. Han la en ispåse på handleden och fick ha den så ett tag. Sen kom en vakt som va utbildad fältläkare i grunden och linda om min hand och linda fast ispåsen som skulle sitta kvar ett tag. Usch den smärtan. Tog bort ispåsen efter ett tag och lindade om handen så gått de gick. Ont gjorde de! Tog en alvedon och en ipren eftersom han inte kunde ge mig nå smärtstillande då ja druckit alkohol.
De gjorde mig trött å ja hamna i säng redan vid 2-3 nångång.

Dan efter fick vi reda på att de skulle va signering utanför taxfreen. Såklart skulle vi dit.
Vi va där i tid och efter en stund kom resten av folket. Grabbarna va jättetrevliga och ställde upp me autografer och foton av alla som vela.
När vi kom fram så va de Danny den första vi snacka me.. "hej.. nämen.. har du gjort illa tassen?" fick ja höra.. Sen fortsatte diskutionen om min onda hand.

D: Hej! .. men.. haru skadat tassen?
S: Hej.. mmm..
D: Breakdansat för mycket? *skratt*
S: Hah nej. Knäckte handen mot kravallstängslet inatt
D: Ajj. De lät inte skönt nej.
S: Nä men jag överlever, vill du signa? *Sträcker fram den inlindade handen*
D: Självklart
S: Ta de lugnt me den bara!
D: :O :S Jadå...  *håller i försiktigt*
S: *småler*
D: *skriver* Danny S och "krya!" ovanför (Naaw ^^)
S: Tack

Sen hade jag och Majja med oss en liten guldmedalj (ej riktig då :P) som de stod Nr 1 på. Vi gav den till Danny som en liten present för hans prestation i Eurovision Dance Contest. Vi ville visa att han va nr 1 för oss vilken plats han än hamna på. Han blev jätteglad och skulle kramas massa.

S: Här får du Danny. En sak från oss *ge medalj i guld*
D: Nämen
S: Vi tänkte på dig i EDC och på allt fusk som tydligen va. Och vi ville bara säga att du alltid kommer va nr 1 för oss
D: Va snällt! Tack så mycket!
S: Vassego
D: *reser sig och kramar om och viskar* Tack sötnos..
S: *ler fånigt*

Hah jaaa jag log väldigt fånigt när han sa de :P
Vidare sen till Erik iaf. Han såg lika orolig ut över min hand med. Frågade hur de gått till och när ja sa att ja gjort illa den på deras koncert så såg han chockad ut "Va? I går kväll? Till oss?"... då uttalar sig danny "Du lät nästan glad där Erik".. Hah.. sen blev de lite skratt och prat. Såg sen att Matte satt och titta på min hand. Jag log mot han och han hejja. Frågade även han vad som hänt och ja sa att de va deras fel :P De vare ju delsvis. Dom som skapade trycket :P
Alla 3 signerade mitt bandage. Danny skrev "krya!" vid ain autograf och Erik skrev "förlåt!" vid sin. haha.. han e ju bra rolig Erik oxå :P Matte kramade om mig och viskade "krya på dig me handen nu tills vi ses nästa vecka igen.." hehe.. söt Matte :)

Tog ett kort på vardera och även ett kort med dom. Den resan som jag just vart så ruskigt besviken på blev genast mycket bättre efter den korta stunden av kramar och prat.

Halv 10 va ja hemma i Ljusdal igen. Trött som spån.
Idag va de bara å kravla sig upp igen. Med en ond hand och ta sig till jobbet.
sitter nu här me bandage och ännu mer smärtstillande i mig. Kommer fan bli hög *skratt*

Pöss

Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Annah - med bebin i magen

Tack för kommentarerna :)



Hur är det med din hand nu? Kan du röra på den som vanligt?

2008-10-20 @ 13:25:43
Adress: http://carpeannah.blogg.se/
Detta är skrivet av: Tiia

Men stackare då :-S. Aj aj aj på handen :-S

Det var iaf väldigt snällt av dig att "skydda" lilltjejen :-)

2008-10-20 @ 14:13:05
Adress: http://hush.blogg.se/
Detta är skrivet av: Maria

Hoppas handen blir bättre.



mmm d e konstigt att sådär lite prat o en kram kan göra så mycket

2008-10-20 @ 15:19:30
Adress: http://mariachen.blogg.se/
Detta är skrivet av: Mikkis

Aj aj aj aj aj som sagt va... men de var som sagt va snällt o skydda lilltjejen... (för många år sen gjorde ja samma sak me en liten tjej på en Arvingarna kryssning på Dancing Queen, men den tjejen skyddade mej istället o skrek åt alla att de skulle lämna mej ifred xD) Man måste ju va snäll mot de mindre ibland. Kunde ju ha gått illa för henne annars... synd att vakterna ej verka ha vart på allerten o försökt lugna ner folket.

2008-10-20 @ 18:44:40
Adress: http://musse83.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback