Snökaos.

Usch och fy. Nu e den här. Vintern. Den som jag så länge avskytt.. Såg redan innan ja la mig inatt hur de stormade ute och snön ven från taken.
I morse när jag vaknade va de total snökaos. Flera dm snö överallt. Plus att de va sån där pudersnö som tar sig in överallt!
För att komma till jobbet fick ja pulsa i 3 dm snö i ca 5 minuter. Kanske inte låter mycket men fy fan vilket jobb! Trött i benen blev ja oxå och BLÖT! Har ju inga vinterskor (förutom mina mördade grådvärgar) så ja går ju i mina skateskor. Och dom blev blöta och mina byxor upp till vaderna blev blöta. Nu sitter ja här på jobbet och är halvt blöt halvt svettig..
Bah.. avskyr vintern!! Tänk va underbart om de kunna gått direkt från höst till vår? Va iofs nästan så att jag trodde de när jag såg maskrosor (måste de vart) i Uppsala förra helgen.

Vintern = HATA

Ungefär så känner jag. De får gärna va en grön jul för mig. Hä e inte i snön julen sitter. Vore de de så skulle inte sydländer kunna ha nå jul så. Nej grönt året om. EV lite gult på hösten då. Mys me höst tycker jag. Lagomt kallt och lagomt varmt.. lite halvt sådär. Myspys årstid :)

Jess berätta igår att Magnus Carlsso vart uppe vid mitt jobb och gjort nån inspelning btw. Kanske va deras bil ja såg då förra veckan. Stooooor svart bil me tonade rutor stod vid ett hus här uppe. Tänk om han hoppat ut :P Hehe.. Aja. Shit the same.. hade väl hävt ur mig nått i stil me "magnus, maria kommer döda mig om ja inte tar ett kort på dig nu.. får jag?" xD haha..

Iaf.. Sista veckan på jobbet. Känns faktiskt bra!! Fick ju sluta pga arbetsbrist. Så de är ju inte så mycket att göra åt. Va tydligen fler än jag som fick gå oxå. Aja shit the same. Jag trivdes inte här det minsta. Jag gjorde de till en början. Men ju längre ja va här desto mer vela ja åka hem.
Ja hade panik atacker när jag vaknade. Kallsvettades och hade hjärtklappning. Mådde piss. Vela gråta och skrika fast än jag inte kunna föreställa mig vad de va som orsakade det. Jag VILL INTE DIT IGEN!! Orkar inte må så dåligt. Då får folk säga vad fan som helst. Jag tänker inte fortsätta på ett jobb som får mig att må psykiskt dåligt. Jag skiter i om det är ett jobb. Att jag får en lön. Det är inte värt det! Sist vart ja sjukskriven ett halvår pga att jag mådde för psykiskt dåligt för att jobba. Jag vill inte dit igen. Jag är hellre arbetslös tills jag hittar nått jag VERKLIGEN trivs på.
Jag kommer nu begränsa min sökning på jobb. Söka jobb inom inredning, dekoration, design.. Butiksjobb, inredningsjobb what ever. Bara jag får hålla på med sånt som jag är intresserad av! Så ja slipper må piss varje gång jag ska till jobbet. OCH ett krav till. Det ska ligga i Sthlm!!!

Jag tänker ALDRIG mer söka jobb inom telefonsupport eller liknande. Aldrig. Ja mår inte bra på sånna jobb. Och de här jobbet då! Hallå ja trivdes bättre på 24help och de säger väl en jävla del! Hade jag vela jobbat på ett dagis hade jag sökt till ett dagis. De här är ju löjligt! Vi är vuxna människor, bete er som de då! Inte som 5 åringar. *suck* .. Folket va då hyffsat vuxna på 24help.

Aja.. nu ska ja göra mig redo för telefon. Måndagar är värst. Bah.. aja bita i de sura äpplet och tänka att om 5 dar är helvetet över.

Tjing.

Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Mikkis

Gumman då =/ Snökaos va de här idag me, men bara nån cm snö men lagomt kul o gå i halvstorm o snö, burr... MEN bussen va gratis idag iaf, de hade haft inbrott, ej kul men ja tjäna 1 extra dag på busskortet. Men vet hur de e o vantrivas på sitt jobb... ja gör de lite nu me =/ Ja älskar Hemtex som butik o sortimentet o plocka o göra fint i butiken. Men endel arbetskamrater är väldigt kyliga o smått otrevliga mot mej =/ De fattar tydligen ej va panikångest är för nått. Suck. Men men gumman förr eller senare ska vi hamna på heeelt 100 perfekt ställe. Men ja känner att ja e på rätt ställe... men endel i personalen =/ Kram

2008-11-24 @ 16:36:19
Adress: http://musse83.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback