Luftrörskatarr

Ni som trodde att jag va frisk kan ja ju säga att ni har fel. Suck... influensan gick över.. till svalgkatarr... som sen i sin sak gick över till luftrörskatarr som jag har nu. SUCK!!
Jag kan knappt andas, känns som nån sitter och kniper åt luftstrupen på mig. Börjat hosta igen och slem samlas i halsen som ja knappt kan svälja..
Det slår aldrig fel. Ja får de varje vinter. Ja börjar tro att jag är allergisk mot kylan lr nått.. Kan man va de?
Räcker ju me att ja sticker näsan utanför dörren för att få svårare å andas. Behöver inte ens anstränga mig på nå sätt så de blir som att man ansträngt sig. Räcker me å ställa sig på altanen lixom..
Haft de här nu varje vinter sen Niemi bodde på håsta.. å de va ju ett par år sen. Undra om hon ens hade fått Tuva då.. *kliar huve* ... Tror inte det. Å eftersom Tuva nu är 5 år så ja.. chansa på att ja är rätt less på att ha de här varje vinter!

De smittas ju oxå via luft och kroppskontakt. Jäääi va kul! Majja och Millis, se upp till helgen nu utifall ja fortfarande smittas. Blir ju kul för Date oxå som är beroende av sin röst och lungkapacitet.. Får låta bli å andas lr nått..

Nu börjar jag förstå varför ja e så jävla trött oxå! Den där jävla hostmedicinen som gör det! Ja e hur pigg som helst fram tills jag tar den. Tar en halvtimme MAX å sen e ja så trött så ja nästan ramlar ner över tangentbordet och behöver tandpetare för å hålla ögonen öppna.
Nu har ja gjort en koffeinkickdrink här på jobbet och hoppas den hjälper. 4 sockerbitar och mjölk i kaffet och den starkaste versionen av kaffe ur automaten. Sen la ja i en chokladbit i botten på muggen innan ja fyllde på me kaffe oxå så man får energi från chokladen.. nu får vi se om de hjälper...

Avsky vinter!!! - Btw...

Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Mikkis

Ajajaja =/ hemskt, ha har aldrig haft nått sånt så ja vet ej hur de e. Men man kan va allergisk mot kylan ja, köldallergi. Det har min kompis Tony, han får utslag av kylan o frossa. Han blir nästan o hamna i nå slags halvt medvetet tillstånd när han blir som mest utsatt för kyla (bla för 2 sommrar sen när han badade) Så allergisk kan man va mot de mesta, som med el oxå (tur man ej e de!). En som ja orienterade me när ja va yngre hon va allergisk mot solen hon :O Vistades hon i solen fick hon hemska utslag där solen sken :S Men krya på dej nu! O mot slemhostan åter igen testa Bisolvon!!! Mumma medicin me!

2008-11-05 @ 14:44:55
Adress: http://musse83.blogg.se/
Detta är skrivet av: Annah med bebin i magen

hon ska ligga där inne 8veckor till :)

Sammalagt 40veckor, men hon skulle ju överleva om hon kom ut nu också. Bara behöva lite hjälp med att andas och stanna på sjukhuset några veckor, men man vill ju ändå ha en "färdig" bebis som kommer ut.

2008-11-07 @ 16:09:23
Adress: http://carpeannah.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback