Maj's första vecka

Ja de har hänt rätt mycket den senaste veckan. Jag har varit iväg till Stockholm än en gång och dessutom hade jag Tiia med mig :) Den 4e maj va vi på Kindbergs kryssning och hade de underbart kul hela resan. Trollet fick man träffa på närmare håll och han va helt underbart go och umgås med :) Magnus och Henke hakade på på den kryssen oxå. Va länge sen ja hitta på nått me Magnus så ja fråga om han vela haka på. Och kul blev de!
Sen skulle vi ju iväg på en till kryss den 7e jag och Tiia ihop me Mikkis och Majja. Så vi tänkte vi stannar kvar i Sthlm hos magnus. Blir så dyrst å åka hem igen för att sen åka ner. Så nej vi blev kvar där. Så dan efter kindbergs kryssen lämna ja Tiia hemma hos magnus och åkte in till Sthlm city för att ta en fika me Trollet. Riktigt trevligt :) Gentleman och allt och bjuder på fikat. Inte annat än att man känner sig dum, även om jag varje gång är beredd på att betala själv. Men så har de inte blivit än hehe. Efter fikat träffade jag Malin och Julle å haka på dom på stan en sväng, vi hamna på donken där vi åt McFlurry innan Malin skulle börja jobba. Hem igen till magnus sen för att göra mat som jag lovar, blev faktiskt uppskattat :)


Sen va de då dax för andra kryssningen. De börjar me att vi ser ett TV team när vi kliver ombord å förstår att dom ska filma lite mer för dokumentären om Cinderella. Jahapp va min tanke när dom trycker kameran i fejjan på en å helt plötsligt kommer man va me på TV i höst hah. Men inte nog me de. Casper letade upp vår hytt (de va arvingarna som spela på båten för å informera) och sticker in huvet sägandes "Tjeenare brudar!" och tätt efter han kommer samma TV team från tidigare på kvällen. Dom börjar intervjua mig och Majja (tiia och mikkis hade hunnit iväg en bit) om Arvingarna. Haha. shit.. aja tänkte ja å kör på som vanligt. Dennis och Peter står bakom kameramännen och fotar som nå andra galningar. Räcker de inte att vi ska va me på TV, ska vi va me på arvingarnas hemsida oxå? *Skratt* :P Aja intervjun fortsätter och sen frågar dom om dom får filma oss när vi går iväg från hytten.. Sure bäbis tänkte ja åsså knatar vi iväg me en kamera siktat mot röva :P

Senare på kvällen kommer TV teamet tebax å ska intervjua oss lite mer. Denna ggn utan Casper. Nu vet dom ju vart vi bor haha. Så där blev de en liten snutt intervju igen, nu även me Tiia och Mikkis. De va lite kul, men udda å va me sådär. Tänker iaf inte berätta för nån i familjen att ja ska va me på TV, speciellt inte när ja va aningen onykter vid tillfället. Vette fan om ja vill se mig själv på TV ens. Vi fick iaf skriva på ett kontrakt om att TV skulle få visa upp de där i TV. Så allt va klar nu.


De va ju en lite rolig kryssning hah. ingenting man hade väntat sig precis! Men sånna där spontana händelser är oftast roligast :D


Hann inte mer än hem från båten förns jag skulle iväg igen. Inge långt dock. Hade SMSat och pratat lite me Pelle i telefon under veckan och bestämt att vi skulle hitta på nått på lördag. Å eftersom ja kom hem på torsdagen så vare lixom bara hem å tvätta å sen tebax till Bollnäs. De e iofs bara 7 mil dit men me tanke på hur möe ja rest tidigare i veckan kändes de som en evighet innan man va framme heh. Han hämta iaf upp mig på stationen i bollnäs å vi for hem till han. Där satt vi å snacka om allt mellan himmel å jord medans vi drack lite, lyssna på musik och kolla på körslaget :) Riktigt trevlig kväll! Gärna nått jag gör om. Älskade hans lägenhet oxå, riktigt ruskigt mysig! Erbjud mig å ta den om han skulle flytta nån annanstans :P Ett minus dock, ja fick klaustrofibi på toa. Om ja säger såhär. Den va halva storleken jämfört me badrummet i hytterna på båten, så ni som åkt Cinderella nångång förstår hur litet de va! Å ja har problem me duschen på båten, så ni kan ju chansa hur de blev här!! Duscha i den lägenheten blir nog svårt för mig. Hah. inte för att ja hade planerat att göra de nu då.. men bara en tanke.

Sov iaf över hos Pelle. De va meningen att vi skulle ut på krogen å när den stänger är de svårt för mig å ta mig hem då de inte går nå bussar, så han erbjöd sig en sovplats åt mig. Vilket ja tackade så mycket för. Men vi kom inte ut på krogen. Hemmakvällen va trevligare tyckte nog vi båda, eftersom vi som sagt blev kvar hemma hehe. Upp me tuppen blev de sen eftersom han skulle upp å jobba, öppna tom!! Gäääsp.. trött stina! .. Men upp kom jag och han skjutsa ner mig till stationen så ja kunde ta tåget hem.


Så där har ni min vecka.. Söndag 4e - Söndag 11e. Riktigt rolig vecka :) Vet de va ett tag sen ja bloggade. Men de ska bil ändring på de hoppas jag. Glömmer hela tiden bort min blogg då ja bytt ställe på den. Men ska bli bättre på de :P Hehe.. Tror faktiskt jag ska gå å lägga mig snart, fick inte så mye sömn hos Pelle konstigt nog å ja e sviiiiiiiiiiiiiiintrött nu.. Kom väl i säng halv 3-3 där typ å sen upp vid 8.. usch.. suttit å gäspat hela dan, somnade tom nästan på eftermiddan. Inte bra, då kan ja inte sova inatt. Men de blir nog tidigt ikväll iaf..


Nä.. ska dra igång en rulle nu å softa lite.. Orkar inte me så möe mer än de.


- Pyss!


Folks åsikter om mina inlägg

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback