Majja semester :)

Jaa jag har ju inte skrivit om den än. Orkar inte gå in på nå extrema detaljer men ska skriva lite om vad som hände mellan 3 och 12 juli när jag och Majja skulle ha lite semester ihop :)

Vi hade bestämt en Östersund - Sundsvall - Sthlm semester.. Nu bor ju hon i Östersund då men de blir ju en liten semester för mig iaf ^^ Så här kommer då dagsvis va vi gjorde! Bilder finns att se på min Bilddagbok för dom som är medlemmar och vän med mig där!

Torsdag 3 juli:
Jag packar min väska och åker upp till Majja i Östersund. Vi äter kladdkaka och grädde samtidigt som vi kollar på senaste Star Wars filmen .. "Mörkrets hämd" . Hade ju inte sett den än så tyckte de va dax nu när ja såg att Majja hade den :) Måste ju se hur Anakin blir till Darth Vadar ju... :D

Fredag 4 juli:
Vi va ner på stan och letade present åt julleknull och hitta den perfekta presenten av en mugg me texten "bitch of the year" på :D Jääi. Senare på kvällen vare dax för dans till Streaplers. Kjetil och jag hade sketkul me å reta Anders och Majja xD hahaha.. detaljer orkar ja inte gå in på.. men de va visst nån som låg på minus sen enligt Anders ;) haha!

Lördag 5 juli:
Upp me tuppen å iväg mot Sundsvall me 8 tåget. Bah!! Trötta va vi efter dansen jöh. Men de stoppade ju inte oss! ^^ Vi skulle ju se E.M.D.!!! :O hihi. Så 2 timmar senare mötte vi upp Tiia i Sundsvall som skulle följa med oss. Grabbarna skulle spela på sundsvalls gatufest. Jääi :D Gratis inträde å allt vare oxå.
Grabbarna kom, såg och segrade! Nyvunnet hjärta hos Stina ^^ Ruskigt bra live va dom! Vilken utstrålning och karaktär dom hade. Charmade sönder publiken totalt tror jag! PS: Danny gillar hårspray! xD


Söndag 6 juli:
Upp tidigt ÄN en gång för att hinna me Y-bussen mot Sthlm. Bah (även här).. De gick ingen buss så tidigt från Tiia så vi va tvungen att ringa taxi för att komma till busstationen. Hade väl tatt en timme å lite mer att gå ner på stan annars. Och nej de hade vi inte tid med helt enkelt! 4 busstimmar senare entrar vi T Centralen i sthlm och våra hjärtans stad. Tog vårt pick och pack och bussade ut till Nacka och Jarlaberg, där vi hade hyrt rum för veckan. 250 kr var för 4 nätter va ju inte så pjåkigt :) Vi "bosatte oss" och drog sen ut till Magnus i Handen där vi skulle hämta upp 2 båt biljetter vi fått av han. Tackar och bockar :) Passade på att spela lite GH3 när ja ändå va där ;P Thah.. min nya drog! Sen drog vi därifrån å åkte på siteseeing lite runt i Sthlm innan vi åkte hem för att sova.

Måndag 7 juli:
Vaknade idag me världens värk i mitt högra ringfinger. Bah! Hade fått nageltrång på nå vänster. Petade hål på skiten så var kom ut. Urk. Men de blev ju bättre sen iaf. Sen åkte vi in till stan för att fika me Julle. Regnade HELA tiden å vi blev som två dränkta katter. Bokstavligt talat! Vi gick iaf, i regnet, till Mälarpaviljongen för att fika. Där fick Julle sin mugg ^^ Hah.. tror han gilla den ^^ Sen åkte vi hem för att torka, de va ju dax för allsång ute i Värmdö sen :D Jääi. Majja ville se Mathias Holmgren och ja Brolle Jr :D Så vi fixa till oss och åkte ut dit. Hade jättekul! Även om ja åkt på världens förkylning så ja knappt kunna prata. Och såklart så kommer Gabriel Forss (allsångs ledaren) ner och kör micken i nyllet på en! Undra hur de lät när ja sjöng :P haha. Efter vi haffat Mathias (han kom ihåg mig från Barbados tiden!! :O :O ..wtf hade ja gjort för att han skulle komma ihåg mig efter 4 år???) efteråt å Majja fick ta lite kort me han åkte vi hem.

Tisdag 8 juli:
Kryssning idag!! :D Vi mötte upp Cissi på stan och åkte till henne och Majjas traditionställe för att fika. På Mariatorget. :D Va göttit där så de finns inte. Tog en god pastasallad me kyckling. Mums ^^ Sen åkte vi hem för att hämta våra väskor och sen dra vidare till Viking Line Terminalen där vi betalade och hämtade ut våra biljetter :) Mickeys spelade på båten. Riktigt härliga människor! Ja blev kallad både Anna Book (igen? xD) och Hälsinge. Trummisen va tydligen från Söderhamn så han blev ju eld och lågor när han förstod att ja oxå va hälsinge :P Vi hade besök av dom i varenda paus och vi pratade och festade massor :D Jättekul verkligen!

Onsdag 9 juli:
När vi klivit av båten tänkte vi åka och titta hur 2 av våra (min å majjas) stora älsklingar bodde :) Vi hade på nå vänster fått tag på deras adresser (NEJ vi tänkte inte hälsa på utan bara se HUR dom bodde.. dvs området, huset osv.. hallå.. e alldeles för feg för å ens gå fram om ja skulle se min på stan lr så xD haha) så vi tänkte att vi kan ju kolla iaf. Min va iaf Micke Tornving.. <3<3<3 ^^ Men vi kom bara halvvägs dit. Bussen vi väntade på i bytet ute i Saltsjöbaden kom aldrig så vi åkte tebax in till slussen. Aja.. sen vare Majjas tur :) Snygg-Erik ;P Räcker la att ja skriver så? ^^ hehe.. Aja vi åkte iväg och hittade gatan och snart därefter huset. Jag stod och messa med Ante medans Cissi och Majja närmade sig huset. Cissi gick sen för å titta va som stod på namnskylten innanför porten när vi helt plötsligt får höra "nämen titta vem som kommer här!" Haha.. ja trodde ja skulle skratta ihjäl mig. Erik kommer ner för trappen och öppnar dörren och frågar om vi ska in. :P Nej självklart inte. Sen springer han vidare ner i tvättstugan dit han va på väg me sin tvättkorg troligtvist :P Tror majja blev lite ställd för hon vände ryggen mot dörren (vi stod väl en 20 meter därifrån vi 2 ca) och sa inte ett ord på 2 timmar :P Men förstår henne, hade nog agerat likadant om ja träffat på Micke xD Men Erik va ju artig iaf! Ett väldans plus :D Sen åkte vi hem.. Men först sprang vi in i Äntligen Hemma bilen *skratt*

Torsdag 10 juli:
Idag vare ju egentligen bestämt att vi skulle åka hem. MEN ja å Majja är ju experter på impulsresor haha. Så i sista minuten bestämdes de att boka om resan hem tills den 12 istället och gå på E.M.D.Blue Moon Bar den 11. :D Haha sagt och gjort så fick vi sova hos Magnus i 2 nätter. Vilket vi uppskattade väldigt mycket! Så idag bar de av på stan för å shoppa lite och samtidigt kolla in vart Blue Moon Bar låg nånstans. Hah. Stureplan. Jises. Trodde aldrig jag, Stina, skulle sätta min fot där. Men tydligen hade ja fel ^^ Snobbställe till MAX vare men ändå ett mysigt ställe :) Dock 27 års gräns i vanliga fall så de dröjer ju 2 år (om dom inte har 20 års gräns igen av nån anledning då) innan ja går dit igen om jag ska göra de :P

Fredag 11 juli:
Vi åkte ut till Globen idag för å kolla in shoppingcentret där ute. Majja hade ett litet uppdrag och lyckades fixa de där ute :) Vi åt lite på McD innan vi åkte tebax till Handen för att fixa oss inför kvällen. Blue Moon Bar öppnade kl 22.00 och grababrna skulle gå upp på scen runt 23 hade ja fått sagt till mig när ja ringde och kollade. Vilket inte stämde.. ca 00.30 entrade dom scenen. Men äh! Hade skitkul där iaf! Danny fick ett nytt smeknamn av oss. Plåstret hah. Han va på mig som ett ju! Skulle flirtas å sjunga till en å peka på en när han sjöng å sen va han linslus nr ett och bokstavligt talat DÖK in i min kamera ett x antal ggr. Fast de roligaste va nog när han kom å tog min hand å sjöng till mig. Brudarna breve, deras ansiktsuttryck skulle ja GÄRNA betala för å se igen xD hahahahah. När de va slut tog vi nattbussen ut till Handen och fick gå resterande bit upp till Magnus. Bah. Men de va ändå skönt väder ute så en promenad dog ja inte av. Runt 4 tiden hamnade vi i säng.


Lördag 12 juli:
Upp me tuppen för 3e gången. Bussen gick 10.30 från Bussterminalen och eftersom vi va ute i Handen så måsta vi ta senast 9 bussen in till city för att hinna med Y-bussen mot Hudiksvall. Trötta som vi va klev vi upp 7 och började packa. Magnus och Henke (hans inneboende) sov fortfarande så vi försökte va så tysta som de bara gick. Dock väckte ja Magnus en snabbis precis innan vi skulle gå för att informera han att vi gick och vart ja lagt nyckeln. Sen bar de av in till city. Vi åt frukost på Burger King och gick sen upp till bussen. Kl 3 prick va vi uppe i Hudiksvall och kl 4 hämtade mina päron mig där. Ja hade tyvärr gjort åt me pengarna i Sthlm så ja hade inte ens råd å ta bussen hem haha. Men aja. Snäll som farsan va så kom han och morsan in till hudik för å hämta mig å mitt pick och pack.


Ja de va vår vecka de :) Extremt härlig liten semester dock alla tidiga mornar och sena nätter. Blev ingen avslappnad semester precis! Men äh :D Kul som satan va de!!

- Pyss!

Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Maria

Det var en härlig resa. Skulle gärna backa tillbaka och börja om på den. Ha ha ja när ska du och Danny skaffa ett rum då ;) Man börjar ju undra

2008-07-21 @ 14:05:08
Adress: http://mariachen.blogg.se/
Detta är skrivet av: Idie

ja, visst är gosedjuren söta ! ;D

2008-07-22 @ 14:48:50
Adress: http://freeradical.se/idie

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback