Nyårslöfte

Japp de här tänker jag LOVA mig själv att fixa. Jag är så trött på att inte ha nå pengar över varje månad. Ja vet varför så ni behöver inte "läxa upp" mig nu. Ska ni göra de så håll käften å dra härifrån. Jag VET ok?

Fr.o.m 2009 (när första "löningen" kommer då) ska jag va mer varsam om mina pengar. Jag är trött på alla skulder och avbetalningar jag har. Tänker inte ta EN sak till på avbetalning och jag tänker inte köpa massa saker som jag INTE behöver.
Jag tänker inte åka på onödigt mycket dans utan håller mig i Sundsvall och Hudiksvall. Nån enstaka gång båt kanske. Beror på vilka det är som spelar. Visst kan ja hälsa på Majja i Östersund nångång. Men isf får jag spara ihop till den resan och inte ta den som spontanresa.

Såhär, om ni vill veta, ser min "turnéplan" ut för 2009 hittills..

JANUARI:
Barbados - 4 januari - Stockholm (Viking Line Cinderella) <--- Pitch bjuder, behöver bara lite fickpengar till mat
Kindbergs - 24 januari - Sundsvall (Avenyn)

FEBRUARI:
EMD - 8 februari - Stockholm (Viking Line Cinderella)

MARS:
Kindbergs - 21 mars - Sundsvall (Avenyn)

APRIL:
Date - 5 april - Stockholm (Viking Line Cinderella)
Streaplers - 18 april - Hudiksvall (Folkets Hus)

MAJ:
Kindbergs - 9 maj - Hudiksvall (Folkets Hus)

Se.. det är inte ALLS mycket. Och ja ska försöka hålla mig sådär oxå. För ja har verkligen inte råd att lägga ut nå mer. De va en Kindbergs båt inräknad i januari oxå först men den får jag skippa då jag verkligen inte har råd. Okej nu vet ja inte om de kommer fler danser här runt än. Alla har ju inte uppdaterat sig så långt än. Men men. Skitsamma.. Jag får kompromissa och välja den ja verkligen vill åka på helt enkelt. Troligtvist blire att jag skippar Streaplers i Hudik för att ha råd me Datebåten då ja hellre vill åka på den. Men man vet ju aldrig. Kan ju vinna på lotto å ha råd me båda. *skrattar fjantigt*

Iaf.. de där är inte mycket. Eller hur?

Sen har ja bestämt att inte handla massa onödigt. Typ om man ska ner på ica å köpa typ smör lr nått så ska ja komma därifrån med BARA de ja tänkt köpa å inte typ smör + vindruvor, tidning, mjölk lr nått..  Utan de ska bara va de ja BEHÖVER.
Sen har jag snackat me Magnus och han ska hjälpa mig få igång ett excel dokument där jag kan ha koll på vad jag köper och vad jag har i inkomst osv. Och har önskat mig dokumentsamlare och andra hjälpande medel i julklapp så jag kan hålla bättre koll på min ekonomi.

Så detta är mitt nyårslöfte till mig själv gällande ekonomin.
  1. INTE ta nå mer avbetalningar
  2. Spara minst 1000 kr i månaden
  3. Inte åka på onödigt många danser
  4. Inte köpa massa onödiga saker
  5. Betala bort en skuld i taget (så mycket jag kan)
  6. Köpa en 10 lott i veckan (NEJ inte onödigt, man KAN vinna... och de kostar "bara" 10 kr)
Ja.. de e väl det som ska göras för att jag nångång ska kunna flytta och ha en bra ekonomi utan att behöva oroa mig. Sen när jag får ett jobb (som ja TRIVS med för en gångs skull) så kommer ja kunna betala av allt lite snabbare ändå. Så nu hoppas vi på att jag ska kunna få ett nytt liv här snart framöver.

Önska mig lycka till.

Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Mallan

Bara nyfiken, hur mycket pengar går det varje gång du går på en spelning?



Ha det gott.

2008-12-16 @ 14:55:45
Adress: http://unknownspaces.blogg.se/
Detta är skrivet av: Veronica

Jag har kopierat den från viktväktarna! Kan fylla i en sån då jag är me där! Så du måste bli månadsmedlem för att få en sån!

2008-12-16 @ 15:05:07
Adress: http://thundernia.blogg.se/
Detta är skrivet av: Elza

Tja! Så du ska också åka Cinderella när Barbados spelar 4 januari? :-) Då lär vi träffas kan jag berätta. :-) Fick i julklapp av min bror och hans fru att få följa med dem på den kryssningen, allt i princip betalt.

2008-12-21 @ 12:46:44
Adress: http://elzurishvarld.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback