Första helgen

Första ledigheten från jobbet :) Känns faktiskt bra att man för en gångs skull förtjänat ledighet lixom! En helg värd att njuta av ^^ Åt tacos igår och kolla på Titanic. Mums va gott. Men satt allt å snyfta till lite på filmen. Va flera år sen ja såg den å ja har aldrig gråtit av den filmen förut. Men har väl gått å blitt känsligare me åren :P hehe.

Och btw, de där ja skrev om ungarna på tåget i förra inlägget. Ni skulle sett de me egna ögon att morsan fullständigt sket i va ungarna gjorde. De va inga vanliga folk. Ni vet sånna där som sticker ut, gör va dom vill å skiter i andra även om de stör folk? Å ja skrek åt morsan, inte ungarna. Dom sket väl ja i. Ja tål inte andras ungar. Så äre bara. Mina vänners och mina ungar går bra. Men inte folk ja inte känner. Folk borde ha mer hyffs på sina ungar på offentliga platser. Btw. Att göra fysisk skada på folk och prata om vad man vill är väl ändå viss skillnad. Om jag sitter och pratar sex öppet med mina vänner ute på offentliga ställen rör mig inte i ryggen. Det är ett fritt land. MEN att fysiskt sparka folk i ryggen är INTE kul. Tänk på skillnaden.

Och kom ihåg.. Anonyma inlägg raderas ;) Så varför ens lägga ner energi på att skriva om ni inte kan stå för den ni är? Va lite modigare va. Lr är ni rädda för å få skit för nått? Äh! Stå för era åsikter istället! Va inte så fega.

Iaf! Sitter här nu å tittar efter lite prylar till datorn :) Får ju fet lön första månan och förutom att betala skulder och räkningar så tänkte jag köpa lite nytt åt datorn. Har redan köpt ny hårddisk. Men nu ska ja skaffa nytt tangentbord, nya högtalare, ny skärm och en extern hårddisk som pluggas i med USB. Då kan ja koppla in den när jag vill använda den. Typ. Ha min backup på den osv. Ska bli skönt me lite nya grejjor här hemma som faktiskt funkar!

Päronen ska ha surströmmingsskiva me resten av gatan här i eftermiddag. Ja funderade på att va me. Har fan inte ätit de sen mellanstadiet. Men vet inte om ja orkar. Funderar på att ta de som e kvar sen tacosen och sätta mig me nån film istället. Men vi märker väl vart jag slutar upp nånstans.

I morgon ska jag till Johan me min dator och få hjälp att installera min nya HDD. Sen hade han några minnen som låg och skräpa nånstans som jag kunna få :) Snällt! Då får ja 1,5 Gb istället för 512 RAM i min dator. Känns bra me lite mer minne så datorn inte blir så satans seg :) Annars om hans minnen inte funkar i min dator så kommer ja köpa nya. Kostar endast 141 kr / minne på inet.se så. Och tydligen kan ja bara ha 512 max i min dator (per plats) så de e inte så möe å göra åt. MEN när ja fått bort lite skulder (förhoppningsvist alla?) så ska ja ta 2 datorer på avbetalning från Dell. JA 2 datorer. Sköt ert å skit i va ja gör. Läs å va nöjd istället. Ska köpa en ny stationär och en laptop. Har alltid vela haft de å sagt att när ja fått jobb så ska ja skaffa de. Blir ca 1000 kr i månan tillsammans på dom. Så de e inte så farligt fatiskt. Inte när ja fått bort andra skulder osv först. Men men de blir inte än :) Blir troligtvist efter nyår då ja fått fast jobb (hoppas ja?)...

Nu ska jag gå å käka potatissallad och rostbiff. Morsan kom just in å sa att de fanns i kylskåpet om jag vela ha. Gott :D

- Pyss!

Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Sandra

Vänta bara tills du får egna barn(om du får egna barn), och får se hur trevligt det är när de trottsar, och man har haft en lång dag på jobbet, och miljarder saker i huvudet! Då ska det bli intressant att se hur du klarar stressen, om den lilla stressen var jobbig..

2008-08-23 @ 13:48:30
Detta är skrivet av: Sofiia

"Om jag sitter och pratar sex öppet med mina vänner ute på offentliga ställen rör mig inte i ryggen. Det är ett fritt land. MEN att fysiskt sparka folk i ryggen är INTE kul. Tänk på skillnaden."



Jag kan ju iaf säga att jag tycker båda kan vara lika störande, iaf när det kommer till barn.. Visst är det inte kul att bli sparkad i ryggen, men man kan ju säga till försiktigt i stället för att vänta medans man laddar upp ilskan.. Det är inte alltid så lätt att behålla kontrollen över sina barn, framför allt inte efter en lång dag.. Och om jag skulle sitta på tåget med Mirjam som härmar allt hon hör, så skulle jag inte vilja att hon hörde såna saker om sex, ställningar osv, jag skulle nog faktiskt bli jäkligt upprörd och be de framför prata med lite lägre ton..

2008-08-23 @ 14:24:39
Adress: http://fiian.blogg.se/
Detta är skrivet av: Mallan

Sandra - om du känner så ska du inte skaffa/ha barn! Jag blir så jävla less på människor som säger att det är "jobbigt att ha barn" , Ja vad hade du väntat dig? Dans på rosa moln? Kom igen. Handling-konsekvens. Jag har aldrig betett mig illa offentligt därför jag haft föräldrar som inte låtit mig göra det, så enkelt är det. Även fast de jobbat (heltid) båda två. Shit vad lata människor är idag jag tror knappt vad jag läser.





Jag har en extern hårddisk på 400 Gig, heeelt perfekt!! Nu behöver man inte vara orolig när datorn kraschar som min råkar göra lite då och då.



Må gott.

2008-08-23 @ 15:03:20
Adress: http://malzter.blogg.se/
Detta är skrivet av: Mallan

Stina - fortsätt säga till andras barn, civilkurrage är något de flesta människor saknar idag och hur fan ska framtiden se ut om barn och ungdomar får bete sig hur fan de vill för sina EGNA föräldrar - nej fyfan!

2008-08-23 @ 15:04:48
Adress: http://malzter.blogg.se/
Detta är skrivet av: Hummern

Jag håller fullständigt med Mallans kommentarer!

2008-08-23 @ 15:54:31
Detta är skrivet av: Anonym

Det är bra Gutschie :) stå på dej bara.!! tur att nån på denna jord vågar säga nåt haha!

Ska bara gnällas på dej jämt.. men dom kan du skita i :)

surströmming... mums!

2008-08-23 @ 19:51:04
Adress: http://taskulamppu.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback