Akuten

Ja jag blev ivägskickad dit igår. Jag upptäckte en svullnad på min hand och ju mer ja klia ju större blev svulnaden. Inge skojj! De klia, värkte, ömmade och va alldeles rött. Tänk er ett myggbett.. ni vet knölen blir ju lite vit. En sån knöl fast 4-5 cm stor över hela handen.
Under dagen blev den större och ja blev rädd.. va kan de va för nått? Så ja ringde sjukrådgivningen och prata lite mer dom. Vilka skickade mig till sjukhuset i Ljusdal. Så ja ringde upp dom och snackade och dom vela ta in mig på sjukhuset för att ta lite prover. Akuten rättare sagt. Men eftersom ja va på jobbet i Bollnäs så blev de lite svårt. Snackade me chefen och han tyckte med de såg illa ut. Så han körde iväg mig till akuten här i Bollnäs istället.

Dit kom jag. Fick vänta närmare 2 timmar innan jag fick komma in å kolla på't. Ja tror ja fick reda på mer på den kollen än va ja nånsin fått på ljusdals sjukhus. Tror bollnäs har lite mer kompetenta läkare faktiskt.
Iaf. Eftersom jag har min hudsjukdom på armarna så sa han att då kan min hud va extra känslig mot saker. Tex impregnerat (stava???) läder/skin, orena smycken (ska typ ha kirurgiskt stål lr rent guld..) och insektsbett. Han va nästan säker på att jag blivit biten av en knott lr liknande. För tydligen va knotten väldigt hemska i år. Så han rådde mig att inte använda smycken och dyl på vardagarna utan om ja vela ha de skulle ja ha de på mig när jag skulle ut å vela snoffsa upp mig lr nått (som han uttryckte sig).. Fick tillsägelse att köpa vanlig receptfri allergi medicin på apoteket och äta de då jag hade dom här "utslagen" i form av mutantmyggbett och liknande. De trodde han skulle hjälpa.

Så när klockan va ca 5 över 4 kom ja ut därifrån och tog bussen ner på stan. Ja sluta ju halv 5 i vanliga fall på jobbet så ja skulle aldrig hinna tebax och göra nått.

Nu sitter ja här me 7e gradens brännmärken på handen. Okej lite överdrivet kanske men äh. De svider och  är alldeles rött och sårigt pga att jag kliat så mycket. Sitter här me helosansalva och smörjer in handen med. Ajj ajj...

Tur dom va så förstående på jobbet iaf. Vela egentligen inte gå till akuten för de kan inte se bra ut å behöva sticka iväg sådär redan första veckan på jobbet.. Men de gick bra och både chefen och andra frågade hur de va me handen när ja kom hit i morse. Så de kändes bra :)

- Pyss!

Folks åsikter om mina inlägg
Detta är skrivet av: Nina

Tog du allergitablett sen oxå då? Fungerade den?



http://snostjarna.blogspot.com

2008-08-28 @ 08:54:07
Detta är skrivet av: Karin

Precis, hur gick det med allergitabl? Det är inte alla som har en chef som skjutsar en till akuten inte ler

2008-08-28 @ 12:45:26
Adress: http://storkbarn.blogg.se/

Här fyller du i dina uppgifter

Vad heter du?
Klicka här!

Din @ adress? (publiceras ej)


Hemsida lr bloggadress?


Så, vad är de du vill säga mig?

Trackback